Veel fouten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

havis

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Berichten
69
Hallo, ik heb weer eens problemen met de comp.. weet eigenlijk neit of dit om hardware gaat.. Ik krijg steeds foutmeldingen.. zoals er is een fout opgetreden in de explorer..of in de KERNDLL32 of in <onbekend> Soms start de computer niet eens op of wil hij niet uit.. Wat is mijn probleem? Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb trouwens wel gewoon een virusscanner aanstaan (Norton) dus ik dacht zelf dat het neit aan een virus lag...

Alvast heel erg bedankt,

Havis.
 
is norton wel up-to-date? Maar ligt meestal niet aan een virus hoor. Heb alleen wel de exacte foutmelding nodig !!
 
ja daar was er al 1:

Explorer heeft een fout veroorzaakt in MSGSC.DLL
Explorer wordt nu gesloten.

Dit is eenv an de vele fouten die hij meldt...
 
Dit doet mij denken aan toen ik vorig jaar ook allerlei foutmeldingen kreeg in .dll-bestanden, fouten m.b.t. ongeldige pagina's, etc. Toen bleek dat mijn ram-geheugen defect was. Het is moeilijk om daar achter te komen. Je zou het dan moeten laten testen, maar daar vragen ze schandalig veel voor. Of probeer het eens met een andere geheugenmodule. Er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn. Ik zou in eerste instantie even wachten en op advies van andere mensen wachten.
 
Geplaatst door havis
ja daar was er al 1:

Explorer heeft een fout veroorzaakt in MSGSC.DLL
Explorer wordt nu gesloten.

Dit is eenv an de vele fouten die hij meldt...

MSGSC.DLL hoort bij msn messenger. Welke versie gebruik je daarvan ?

Doe eesn even een test: Doe start > uitvoeren > msconfig [enter]

zet alle vinkjes uit bij msn messenger. Start even opnieuw op. MSn moet nu niet meer automatisch opstarten. Laat hem ook even uit en kijk of je nog steeds meldingen krijgt. Zo ja, weer exacte melding posten.

Test ook maar even je geheugen met www.memtest86.com (download 3.0)
 
Geplaatst door vaat


Test ook maar even je geheugen met www.memtest86.com (download 3.0)

Of die geheugentestprogjes echt werken...
Ik betwijfel het. Bij mij gaf hij toen ook geen fouten aan, maar toen ze er in de winkel nieuw geheugen in hadden gezet deed alles het weer. Het geheugen was dus toch defect ondanks dat het prog niks aangaf.
 
Ik heb alles uitgevinkt bij selectief en toen de comp opnieuw opgestart, maar toen was alles hartstikke groot, helemaal blokkerig.. toen alles maar weer aangevinkt en opnieuw opgestart, maar nu start ie alle programma's aan het begin op...
Deed ik iets verkeerd? Alvast weer bedankt!

-Havis
 
Geplaatst door havis
Ik heb alles uitgevinkt bij selectief en toen de comp opnieuw opgestart, maar toen was alles hartstikke groot, helemaal blokkerig.. toen alles maar weer aangevinkt en opnieuw opgestart, maar nu start ie alle programma's aan het begin op...
Deed ik iets verkeerd? Alvast weer bedankt!

-Havis

je moest niet alles uitvinken. Aleen msn Messenger. Doe het maar anders. Open MSN Messenger > tools > options > tabblad preferences > vinkje weghalen bij msn automatisch opsarten als windows start.

Start nu opnieuw op. Msn moet nu niet meer automatisch opstarten. Laat hem ook uit. Krijg je nu nog meldingen. Post dan de exacte.
 
Geplaatst door Pepermuntje


Of die geheugentestprogjes echt werken...
Ik betwijfel het. Bij mij gaf hij toen ook geen fouten aan, maar toen ze er in de winkel nieuw geheugen in hadden gezet deed alles het weer. Het geheugen was dus toch defect ondanks dat het prog niks aangaf.

zal miscchien wel wat door heen glippen. Neemt niet weg dat het programma ook wel fouten aangeeft bij mensen die idd slecht geheugen hadden. Zou zeker zo'n programma gebruiken om even te testen. Kan echt geen kwaad. Al hoewel het idd beter is om gewoon even wat nieuw geheugen uit te proberen.
Verder vertrouw ik al die winkels ook niet helemaal .....
 
Snap niet helemaal hoe die test werkt :S ik zal wel niet zo slim zijn.. en ik had dat vinkje al uit staan msn start nooit automatisch op bij mij. Dan kreeg ik vanmiddag nog een heel blauw scherm met de volgende 2 foutmeldingen:

1e fout in: OE: 0187:BFF8E64B
2e fout in: OE: 0187:BFF6A285

Ik heb alleen deze gegevens, iemand anders heeft het opgeschreven dus ik heb niet alle exacte gegevens.

Alvast weer bedankt voor het antwoord!

-Havis
 
Ik had gehoopt dat iemand wist wat dit was.. Ik had iemand op bezoek en die zei dat ik misschien beter windows opnieuw kon installeren.. Is dat echt nodig?
 
Geplaatst door havis
Snap niet helemaal hoe die test werkt :S ik zal wel niet zo slim zijn.. en ik had dat vinkje al uit staan msn start nooit automatisch op bij mij. Dan kreeg ik vanmiddag nog een heel blauw scherm met de volgende 2 foutmeldingen:

1e fout in: OE: 0187:BFF8E64B
2e fout in: OE: 0187:BFF6A285

Ik heb alleen deze gegevens, iemand anders heeft het opgeschreven dus ik heb niet alle exacte gegevens.

Alvast weer bedankt voor het antwoord!

-Havis

zoals ik al zei moet ik de exacte meldingen hebben.

Je kan windows ME over de bestaande heen installeren, dan verlies je niks. Maar misschien ligt het probleem dieper.
 
Ok ik heb weer een foutmelding:

Acord32 heeft een fout veroorzaakt in GDI.EXE
Acord32 wordt nu gesloten.

Verder heb ik een lijstje gemaakt van alle programma's die mn comp opstart (lijst die onder CTRL+ALT+DEL staat):

Explorer
Sygate
Save
Wkcalrem
Dw
Download
Loadqm
Qttask
Vptray
Starter
Systray
Wnad
Swcaller2
Rundll32
Systimer

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of hier een paar van weg kunnen of dat zij misschien fouten veroorzaken. Alvast bedankt!

-havis
 
Nóg meer onfrisse dingen:
Swcaller2
Save

Ik raad je het volgende aan. Ga naar deze thread en volg instructies op van Pieter.

Groetjes,
Bennie
 
Bedankt voor deze oplossing! Ging zo goed met Spynuker had al 550 infected files :S mooi dacht ik dan gaan die er allemaal uit.. MAAR toen,

SPynuker heeft een fout veroorzaakt in KRNL386.EXE.
Spynuker wordt nu gesloten.

Hoe kan dit nou? Gewoon maar weer proberen? En dan map voor map scannen ofzo?

Alvast weer bedankt!

-havis

PS: als Spynuker die infected files vindt wat doe ik er dan mee, want als ik ze daar mee wil verwijderen moet ik eerst de software kopen zegt ie...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ad-aware gebruikt en daar heeft hij 215 infected files gevonden die heb ik dus verwijderd, toen heb ik spwyware nuker nog eens aangezet en die vind er nog tegen de 500 infected files... Die heb ik dus maar in de exclude list gezet en ze daaruit verwijderd.. IK hoop dat ik nu wat minder foutmeldingen heb :)

Als ik nog wel fouten binnen krijg dan post ik ze wel weer :) Heel erg bedankt.

-havis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan