veel foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
239
Na opstarten zie ik een twintigtal foutmeldingen in het logboek.
Het betreft mislukte installaties van updates van o.a. calculator, people, alarms & clock, voice recorder, sound recorder en solitaire collection.
Daarbij zie ik als voorbeeld de volgende melding:
Het wijzigen van de status van AppModel Runtime voor het pakket Microsoft.WindowsCalculator_10.1512.54020.0_x64__8wekyb3d8bbwe voor de gebruiker THEO\Gebruiker (huidige status = 0x0, gewenste status = 0x20) is mislukt met 0x490.
Tevens zijn er veel foutmeldingen betreffende machtigingsinstellingen van Cortana.
Is hier een oplossing voor?
 
Hoi Thenan

Heh dat is toch W10 ...

En in het algemeen zal nooit en bij iedereen met upgrade goed en helemaal alles met installatie lopen en/ of alles lukken ..
Jouw systeem misschien ook niet helemaal in alle aspecten geschikt en voorbereid voor die nieuwe OS nog was :( ?

In ieder geval, .... is het geen goed ideetje als je naar zooveel fouten en foutmeldingen kjkt, even naar oude windows terug keren en alles opnieuw met installatie van W10 beginnen ?

Hier een paar mooie tips en ook evt. mogelijke oplossingen i.v.m. upgrade-installatie van W10 ==> KLiK kijk daar evt. oplossing link ( ! ) ..

Of je toch zoiets wil ?? ==>>
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent deze pc gekocht met daarop windows 10 voorgeïnstalleerd.
De voor mij oninteressante apps heb ik daarna verwijderd.
In "alle apps" zie ik in "Overige" alle genoemde apps staan met de omschrijving @{Microsoft. enz.; maar ik kan hier verder niets mee.
Is er overigens in W10 nog een mogelijkheid om updates te verbergen?
 
Als je een herinstallatie gaat doen, download dan de windows 10 iso van de microsoft site. Je weet dan zeker dat er geen rotzooi mee geïnstalleerd wordt
 
De "Show or hide updates troubleshooter package" laat geen windows-updates zien.
Ik zoek eigenlijk naar de mogelijkheid om de steeds weer terugkerende updates, die niet te installeren zijn, te verbergen zoals dit ook in Win7 mogelijk was.
Hiermee los ik natuurlijk het eigenlijke probleem niet op, maar wel dat mijn logboek niet vol loopt met foutmeldingen.
Ik hoop dat er nog een betere suggestie gevonden wordt.
Is het b.v. mogelijk om de gehele WindowsApp-map te herstellen?
 
:confused: Och sorry dan ... ik ben uiteindelijk geen W10 gebruiker ..

Maar ben zeker dat je in korte tijd wel een goede tip van echte W10 gebruikers krijgen zal :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan