Veel haperingen in spellen sinds Windows 7.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jgji
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgji

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Goedenavond,

Ik zit nu al een tijdje met een vervelend probleem op mijn laptop. Als ik spelletjes speel (maakt niet uit welke, alle resoluties/settings al geprobeerd), gaat het spel heel erg haperen. Het is geen internet lag, omdat ik ook bij offline spellen hier last van heb, nee het zijn gewoon echte fps-drops.

De specificaties van mijn laptop (Acer Aspire 5536G):

Windows 7 Professional 32-bit.
Amd Turion X2 Dual-Core Mobile RM-74, 2.2GHz.
4gb werkgeheugen.
Ati Mobility Radeon HD4570, 512mb tot 1791MB shared.

Opmerkelijk is dat ik sinds de clean install van Windows 7 Ultimate 64-Bit deze lag problemen heb gehad. Daarvoor, met Vista Home Premium 32-bit heb ik er nooit last van gehad, alles liep soepel op redelijke hoge resoluties. Maar sinds ik dus Windows 7 heb gehad heb ik deze lag. Daarna heb ik geprobeerd drivers opnieuw te installeren etc etc, zonder resultaat. Een tijdje gewoon zo gehouden en ik zou er maar mee moeten leven. Maar nu heb ik dus een 32 bits OS geinstalleerd omdat ik dacht dat dat misschien het probleem was. Maar ook dat hielp niet.
Overigens ter informatie: Dxdiag geeft niet meer het goede computermodel aan (5536 ipv 5536G) en ook niet meer de goede videokaart (Ati Mobility Radeon HD4500/5100 Series) terwijl ik gewoon de laatste drivers heb. Edit: ook geeft Dxdiag aan dat mijn videokaart een totaal geheugen van 1848mb heeft, terwijl deze maar tot 1791mb kan?

Heeft iemand hier meer verstand van? Moet ik terug naar vista? Ik ben echt ten einde raad :(.

Laatst bewerkt:
Hey! Eindelijk iemand die dezelfde laptop heeft! ( Gebruik hem nu lol )

Ik werd HELEMAAL GEK van Windows Vista, en ben dus ook overgestapt. Maar ik heb nergens lagg mee. Ik weet misschien wat het is. DXDIAG kijkt volgensmij naar welke drivers je hebt geinstalleerd. Misschien heb je er de verkeerde opgezet.

http://www.acer.nl/acer/service.do?...ryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

Ga daar naar toe. WEET ZEKER DAT JE WINDOWS 7 PROFESSIONAL 32BIT SELECTEERD. NIET VISTA.

Tevreden met je laptop? Ik in ieder geval wel. Ik denk eigenlijk dat dit het beste model is van Acer.

Hahaha wat toevallig!:d

Ben wel blij om te horen dat het dan in ieder geval niet aan de laptop zelf ligt!

Even wat vraagjes weer, ik ben nu dus de driver aan het downloaden die op die Acer site staat (8.632.0)... Maar heb jij een upgrade uitgevoerd vanaf Windows Vista met die Acer Upgrade kit?

Ja ik was eigenlijk heel erg tevreden, maarja dat was dus in de tijd dat ie het wel goed deed ;)!

Denk je dat ik misschien even helemaal opnieuw moet beginnen en m'n C-Schijf formatteren? Want ik had wel dat Windows.Old nog staan enzo...?

Hey! Eindelijk iemand die dezelfde laptop heeft! ( Gebruik hem nu lol )

Ik werd HELEMAAL GEK van Windows Vista, en ben dus ook overgestapt. Maar ik heb nergens lagg mee. Ik weet misschien wat het is. DXDIAG kijkt volgensmij naar welke drivers je hebt geinstalleerd. Misschien heb je er de verkeerde opgezet.

http://www.acer.nl/acer/service.do?...ryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

Ga daar naar toe. WEET ZEKER DAT JE WINDOWS 7 PROFESSIONAL 32BIT SELECTEERD. NIET VISTA.

Tevreden met je laptop? Ik in ieder geval wel. Ik denk eigenlijk dat dit het beste model is van Acer.

Dit heeft helaas ook niet gewerkt :(

Ow, heb je een upgrade uitgevoerd? Eigenlijk niet doen, gewoon een "verse" installatie doen, anders blijven er bestanden van Vista over, en kunnen sommige programma's niet of niet goed meer werken. Dat zou natuurlijk ook kunnen. Dat de drivers die eerst op Vista stonden niet compatibel zijn met Win 7 en nu problemen veroorzaken. Wat je ook kan proberen is bijna alle drivers te deinstalleren die je kan verwijderen ( dus niet de chipset enzo, dat is denk ik best wel gevaarlijk ) zoals van de videochip, en dan de nieuwe drivers van acer.com te installeren.

PS. ik denk niet dat dit aan de laptop zelf ligt. Wat betreft dat zeikt bijna iedereen die ik ken Acer af, en ze gaan na een aantal maanden heel snel achteruit, en dit, en dat. Nou ik heb al 6 à 7 jaar lang een Acer notebook, en alleen maakt de ventilator rare geluiden, voor de rest, XP erop, alles nog snel, GEEN PROBLEMEN. Acer behoort tot de betere merken.

PS. ik was 3 dagen te laat met die upgrade kit :(
Dat was jammer, anders had ik een legale Windows 7 voor maar €15,- ...

Ik heb nu een verse installatie gedaan, geformatteerde c-schijf etc etc. Weer de drivers geinstalleerd van de ACER Website.
Maar nog steeds werkt ie niet!:eek:

Ja ik vind het ook zo raar gewoon, dat ik echt sinds windows 7 problemen heb met deze laptop!
Ik had helaas de upgrade kit ook niet :( maar ik heb een legale versie van Microsoft Acedemic Alliance.
Acer is prima, heb ook nog een gewone desktop van acer, werkt perfect!

AAAAARGH!! Wat ben ik stom!! Dat ik daar nu pas op kom! Ik had het eerst ook!!
Ik weet denk ik hoe het komt. Rechtsonderin beeld zie je een accu - icoontje. Die hoort bij Windows 7. Klik erop. Je ziet nu waarschijnlijk "Gebalanceerd" en "Energiebesparing" hij staat altijd standaard op gebalanceerd. Goed als je op de accu werkt, maar op de kabel, moet je op Meer Opties klikken. Klik dan op Hoge Prestaties. Dan gaat alles voluit, zoals bij Vista. OMG. Als dit werkt, sla ik mezelf voor mn kop, want dit was wel heel dom :eek::shocked::shocked:

Haha hier heb ik inderdaad ook wel is last van gehad op Vista, maar nu stond ie jammer genoeg gewoon op hoge prestaties...

Ik weet echt niet hoe het komt dit :(.

Ultraware? Kun jij wat screenshots van Dxdiag laten zien? Kijken of het verschilt van de mijne! :D

Ik heb nu dezelfde drivers geinstalleerd... vond het vreemd dat jij een oudere had dan ik :shocked: maar goed die heb ik nu ook!
Ook audio drivers opnieuw geinstalleerd...
Ander dingetje dat ik nog zag: Jij hebt een RM-75 processor, iets nieuwer dan die van mij, RM-74.
Zou wel erg raar zijn als het daar aan zou liggen?

Anyway ik heb hier ook mijn dxdiag screenshots, kun jij misschien iets zien dat ik gemist heb ;) http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=552208!

:( :( :( :(

Het spijt me, maar ik ben nu echt radeloos. Misschien even naar de lokale computerwinkel gaan, er wat over vragen, en misschien weten zij het.
Wat ik nu alleen kan bedenken is dat Windows 7 Pro slecht is met games. Maar dat lijkt me heel sterk.
Het spijt me heel erg, en jij bent helaas ook de eerste op helpmij.nl die ik niet verder kon helpen. Ik heb trouwens wel wat gelezen over "Acer Throttle Stop".
Geen flauw idee of het werkt, maar ik hoop voor je van wel.
Veel succes nog verder. Als je me nodig hebt, mail maar.

Ik heb gezien dat voor dit type laptop XP-drivers te downloaden zijn. Als je nog een XP-licentie hebt liggen zou ik XP installeren. Dat geeft een betere performance dan Vista of Windows 7. Ik heb dat op mij HP laptop uiteindelijk ook gedaan, want ik werd echt een beetje gestoord van de vertragingen die Windows 7 op je laptop geeft.

Die optie had ik idd ook nog over.

Maar ik denk dat ik het heb opgelost!

Toen ik aan het zoeken was naar dat Acer Throttle Stop, kwam ik allemaal mensen tegen die oververhitting hadden etc.
Nou heb ik dus even gemeten hoe warm mijn cpu werd, dit was een schokkend hete 94 graden! (Bij 99 slaat ie af, vandaar de fps lag als hij op 94 komt, als waarschuwing!)
Wat ik nu heb gedaan ben ik niet helemaal gerust op, maar voorlopig werkt het.
Ik heb mijn laptop "ge-undervolt" ofzo. Mijn cpu-temp komt niet meer boven de 84 graden uit (al vind ik dat nog steeds wel heet), en al mijn spellen lopen weer soepel!

Bedankt voor de hulp, ik laat over een week hier nog wel weten of ie het nog steeds naar behoren doet ;)

Laatst bewerkt:
Hij doet het nog steeds goed! :D M'n laptop is een stuk koeler en ik heb gewoon geen lag meer met elk spel dat ik speel! =)

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan