Veel langzamer na format C:!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste Helpmijers,
Na lang aandringen van zoonlief etc heb ik mijn PC geschoond en alle vier partities geformat en Win XP opnieuw geinstaleerd en alle nodige andere zaken ook.
Dan denk je een snelle goedwerkende PC te hebben en wat schets mijn verbazing: hij start wel op maar gaat nadat het bureaublad verschenen is iets zitten doen wat niet zichtbaar is en ook niet met ctrl-alt-del of zo duidelijk gemaakt kan worden, want dat wil hij op dat moment nog niet opstarten. Net zo min als bv IE. Het duurt wel twee minuten of langer voordat dan eindelijk de Lanverbinding, het Windowsopstartgeluid en het printericoontje verschijnt en alles werkt.
Het gekke is dat ik dezelfde progs als NortonAV etc gebruik en voor de hele happening het opstarten normaal verliep. Ik heb al gezocht maar kan in Helpmij niets toepasselijks vinden en heb ook al geprobeerd via MSCONFIG een en ander uit te zetten. helpt niet. Kan iemand mij zeggen waar ik het moet zoeken?
AMD athlon 1700mHz, winxp pro
Tijmen

1) --> windows update-> SP1 héél belangrijk!
2) andere mogelijkheden
3)niet alléén formateeren, maar ook helemaal herindelen (fdisk)

Geplaatst door arre
1) --> windows update-> SP1 héél belangrijk!
2) andere mogelijkheden
3)niet alléén formateeren, maar ook helemaal herindelen (fdisk)

Ik heb inderdaad SP1 nog niet gedaan, dus dat kan belangrijk zijn?
Tijmen

Geplaatst door boerdet

Ik heb inderdaad SP1 nog niet gedaan, dus dat kan belangrijk zijn?
Tijmen

Zou het inderdaad wel op kunne lossen.
je zou ook het programmatje Bootvis kunnen proberen om het opstarten wat te versnellen etc.
Mocht je hiervoor interesse hebben dan wil ik de link wel even voor je opzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan