veel minder internet dan aangeboden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricia1998

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2015
ik heb een abonnement met 50 mb/s als ik een speed test doet haal ik 4 mb per seconde.
mijn laptop is 2 jaar oud en ik had eerder ook al last van beperkt internet maar dat is op een gegeven moment opgehouden.
de router is ook niet zo oud en zou het aantal mb aan moeten kunnen. ik heb vol bereik en krijg dus nog geen 10% van wat ik voor betaal.
ook mijn ping verandert steeds soms heb ik 27 ping en andere keer 200 ping.

ik heb een asus R510C-C en mijn router is een fritzbox 7360.
ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem.
mijn telefoon geeft overgens aan dat die 10 mb/ seconde heb op hetzelfde netwerk.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Laatst bewerkt:
Gebruik je download programma's zoals uTorrent, BitTorrent, Vuze of een ander download programma??

ik gebruik geen download programma. dus mijn laptop is ook niks aan het downloaden als ik op mijn laptop zit

1. Diagnosticeer welk programma's met het internet verbonden zijn en de meeste bandbreedte opeisen met de bandbreedte slurptest
  2. Als je een router of powerline adapter gebruikt, koppel deze dan af en zorg voor een rechtstreekse verbinding met een UTP-kabel tussen je computer en kabelmodem. Vergeet niet het kabelmodem een herstart te geven door de stroom tien seconden te onderbreken
  3. Schakel op je computer software zoals P2P-programma’s, torrentsoftware en downloadmanagers uit
  4. Ga naar snelheidscheck en voer een snelheidsmeting uit. Bij het uitvoeren van deze snelheidsmeting ziet je je download- en uploadsnelheid en de pingtijd. Noteer deze.
  5. Als je de internetsnelheid niet haalt die bij jouw abonnement hoort na uitvoeren van bovenstaande stappen stuur dan een e-mail aan klantenservice@jouwprovider.nl. Vermeld daarin wat je gedaan heeft en de door jouw geconstateerde upload- en download snelheid en de pingtijd.
  6. Haal je met een rechtstreekse verbinding tussen computer en kabelmodem wel de internetsnelheid die bij jow abonnement hoort dan wordt de traagheid veroorzaakt door software op jouw computer (welke je voor deze test heeft uitgeschakeld) of door uw router of powerline adapter. Probeer de problemen zelf op te lossen of zoek contact met de leverancier van het product.

We hebben geen glasvezel maar adsl. Maar om 10% van je totaal te krijgen is het wel beetje raar ik zal het eens proberen dan.

Van de snelheid van de telefoon is normaal dat komt dat het over de telefoon lijn gaat en die heeft een max snelheid wat er door heen kan dus je kan ook wel een goedkoper pakket nemen
We hebben geen glasvezel maar adsl. Maar om 10% van je totaal te krijgen is het wel beetje raar ik zal het eens proberen dan.

EDIT:

PS: Het maakt dus niet echt uit wat voor pakket je hebt 50mbps of bijvoorbeeld 20mbps. Je kan het toch niet benuttigen.

Laatst bewerkt:
Kan je het vannacht om 2 uur eens proberen, en alle andere aangekopelde dingen aflsuiten zoals tv's met internet, routers, switches, computersn smartphones, tablets, iMacshizzles... Echt alles af, Wifi uit, en dan via kabel je test doen
. probeer daarna met je wifi aan(alleen dat) en probeer dan eens. als het veel trager is met wifi dan heeft je router misschien een latency probleem. Wanneer dat zo is verdiepen we wel, maar ik kan nu niet te veel uitleggen, als het niet zeker is :)

@gast0668 ,

Als u wilt reageren op een vraag en de laatste reactie is al van uzelf dan kunt u simpelweg uw reactie aanpassen :)
Ik heb dit nu voor u gedaan.
Ook kunt u zelf een bericht verwijderen (in zijn geheel) en hoeft u daar dus geen bericht voor achter te laten. (deze optie zit onder "ga geavanceerd")

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ook even gelet op het verschil tussen MB en mb? 50 mb is ongeveer 6,25 MB.

Dolle pret, ik kom net Online en wilde Patricia98 vragen waar zij precies die snelheid van 4MB afleest / ziet, ontdek ik dat Edmoor mij net voor is.

@Patricia98 : idd. ADSL snelheden van 50 Mbit zijn sowieso niet haalbaar. Maar : 50 Mbit moet je zoals Edmoor hierboven aangeeft, delen door 8 en dan heb je de theoretische zuivere snelheid, uitgedrukt in MB/s. Die 6,25 haal je never en nooit, want er is volgens mij nog geen mens op aarde die zijn zuivere theoretische maximum ADSL snelheid heeft gehaald of ooit zal gaan halen. Daar moet je vervolgens minimaal nog eens 20% van af trekken, zodat jou echte en zuivere ADSL snelheid maximaal 5 MB/sec zal zijn. Anders verwoord : ongeveer 6200 Kb/s. Maar, ook die zal je niet halen, want je woont denk ik niet in, naast of boven de wijkcentrale?

Als die 4 MB waarover je schrijft, échte MB's zijn, m.a.w.4800 Kb/s, dan mag je in je handen wrijven, want dat is voor ADSL begrippen RIANT. Als dat dus de echte snelheid is bij jou, dan kan het niet anders of je woont binnen enkele honderden meters (100 tot 300 a 400 meter) van de wijkcentrale.

Als dat getal van 4, 4 Mbit is, dán heb je een "uitdaging" en wordt het tijd te gaan zoeken naar de oorzaak, want dan zou je een supertrage downloadsnelheid hebben van net 600 Kb/s en da's triest, heel triest.

Wat 'zegt' deze test over de snelheid ? -> Klik

Laatst bewerkt:
Ik hen het gemeten met www.speedtest.net ik kwam erachter dat langzaam was toen ik ging game en mijn laptop schermpje voor schermpje laden en ik dus niet kon spelen toen meten ik overgens 0.88m

Op www.speedtest.net wordt de snelheid in MB weergegeven en niet in mb. Welk abonnement heb je bij welke provider?

Heb je het draadloos of bedraad getest?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan