veel minder internet dan aangeboden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dat geeft geen goed zicht op de snelheid. Test het dus eerst met een bedrade aansluiting.
En heb je ADSL of VDSL?

Lees ook dit:
"Half zo snel als beloofd
Internet via de koperdraad is met het opvoeren van de snelheid wel een beetje kwetsbaar geworden. In de praktijk is de snelheid gemiddeld de helft van wat wordt beloofd. Dat komt doordat de snelheid bij adsl afneemt naarmate je verder van de wijkcentrale woont.
Dat effect is sterker geworden toen adsl werd opgekrikt tot adsl2 (tot 20 Mbit/s) en later tot vdsl (tot 50 Mbit/s). Bij vdsl is daarom alleen het laatste stukje naar de woning nog koperdraad. Vooraf een postcodecheck doen blijft belangrijk."

En dit:
Tv snoept bandbreedte
Een duidelijk nadeel van adsl bij de snelste abonnementen vanaf 20 Mbit/s, is dat IP-tv bandbreedte afsnoept van de internetverbinding, en dat kan oplopen tot 10 Mbit/s. Daar kun je bij het downloaden of afspelen van filmpjes via youtube o.i.d. last van hebben. Bij kabel zijn die kanalen gescheiden en speelt dat probleem niet.

Laatst bewerkt:
Een heel verschil met draadloos. Rekening houdende met wat ik in #21 schreef krijg je dus wel waar je voor betaald.

Laatst bewerkt:
Dat ligt niet aan je internet maar aan de kwaliteit van het draadloze netwerk. Ook is de sterkte van het WIFI signaal belangrijk op het punt waar je bent ten tijde van de meting. Je zou eventueel een WIFI versterker kunnen overwegen.

ik heb vol bereik want ik heb een wifi versterker vlakbij mijn laptop liggen. ook heb ik zonder de wifi versterker veel last van beperkt internet.

Dan kunnen storingen van buitenaf een rol spelen. Wat je kan doen is een ander kanaal voor WIFI instellen in je modem/router. Daar kan je dan mee testen en het beste kanaal gaan gebruiken.

ik heb alle kanalen gebruikt maar geen van alle heeft mij van beperkt internet afgeholpen

Ok, dan zou de draadloze netwerkkaart in je laptop nog een probleem kunnen zijn. Heb je daarvoor al eens een driver update gedaan?

Dan ben ik zo'n beetje wel door de ideeën heen. Misschien dat iemand anders nog iets weet.

ja ik ben er ook wel beetje klaar mee dat ik steeds langzaam of berperkt internet heb. gelukkig weet ik nu dat het niet aan het internet ligt

Kost 33 berichten maar dan heb je ook wat ;)

Wat is de afstand van de router naar je laptop?

EDIT:

Muren van beton hindert ook heel erg!!

Laatst bewerkt:
ik heb een abonnement met 50 mb/s als ik een speed test doet haal ik 4 mb per seconde.
We hebben geen glasvezel maar adsl. Maar om 10% van je totaal te krijgen is het wel beetje raar ik zal het eens proberen dan.

Zucht....... daar gaan we weer. Internetproviders zaaien verwarring met deze reclamekreten, en u bent erin getrapt. De beloofde 50mbps zijn 50 megaBITS. Dat is iets anders dan de door u veronderstelde megaBYTES. 1 byte = 8 bits, waarmee 50mbps = 6,25MB/s http://nl.wikipedia.org/wiki/Byte
Let wel: dat is de maximale theoretische snelheid, afhankelijk van allerlei factoren. Afstanden tot ADSL centrales, slechte kabels, dikke muren, stoorzenders en allerlei andere apparaten die (ongemerkt) bandbreedte snoepen werken daar allemaal niet aan mee. Die behaalde 4MB/s is dus helemaal zo gek nog niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan