Veel problemen met nieuwe computer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hallo allemaal

In januari heb ik een hp pavilion mediacentre pc gekocht (type 7780). Ik heb er al vanaf het begin af aan problemen mee. Eerst was de dvd brander kapot. Een nieuwe is opgestuurd en die heb ik ingebouwd maar het probleem bleef. Hij herkende het hele station niet, gaf een hele hoop foutmeldingen en bleef telkens “hangen” bij het opstarten. Hij was in de garantie dus heb ik ‘m op laten halen door hp. Bij reparatie bleek dat zowel de dvd brander (wederom) als de harde schijf kapot was. Na 28 dagen kreeg ik mijn pc gerepareerd weer terug (de kapotte onderdelen waren vervangen).

Nu heb ik mijn pc terug maar ik heb het idee dat ie nog steeds niet goed is. Hij blijft vaak “hangen”, ik krijg soms weer een foutmelding van intel storage manager enz. Nu heb ik de harddisk gechackt met HDD health en dit programma geeft aan dat de temperatuur van de harde schijf te hoog is (49 graden). Het programma raadt me aan om de cooler te vervangen maar die is nog geen half jaar oud!! Verder stopt het programma met scannen bij 25 % en loopt dan vast.

Ik heb geen idee of 49 graden normaal is voor een harde schijf (kan ik de temeratuur ook via het bios achterhalen??) maar ik maak me wel zorgen over mijn computer en baal er ontzettend van dat hij niet gewoon netjes zijn werk doet. Zijn mijn zorgen terecht?? En wat zouden jullie in mijn situatie doen??

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Groetjes Meloentje

Aangezien je PC maar net een half jaar oud is is het nog steeds een garantiekwestie. Gewoon aanhouden, desnoods complete vervanger vragen.

het lijkt mij toch verstandig om weer je klachten bij HP te deponeren
je kan bv een hd koeler kopen en er in zetten .
maar je machine zit nog in de garantie .
dus als je zelf de kast open schroeft is je garantie ook meteen vervallen .

dus als je zelf de kast open schroeft is je garantie ook meteen vervallen .

Dat is dus niet meer zo. Daar zijn in nederland zeker wettelijke dingen voor die je daar tegen dekken. Alle fabrieksgarantie blijft gelden, tevens is er ook nog zoiets als een "termijn van redelijkheid"

Bedankt voor jullie reacties. Een hardeschijfhitte van 49 graden is dus te hoog. Hoeveel hoort ie (ongeveer) te zijn?? Kan zo'n hitte schade toebrengen een mijn computer?? Zou de harde schijf wederom kapot kunnen zijn (vanwege de vele vastlopers ook tijdens het afsluiten en opstarten??) Dit probleem had ik eerder namelijk ook en toen bleek de harde schijf defect te zijn (zonder dat ik het zelf in de gaten had).

Ik ga maandag opnieuw klagen bij hp en alle problemen nog eens duidelijk op papier zetten!!

Groetjes Meloentje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan