Veel records koppelen aan nieuwe tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Om maar direct duidelijk te zijn:
Dit is het geval.
Ik heb een database met al mijn foto's (meer dan 10.000!)
De database is er voor om het zoeken naar een bepaald plaatje te vergemakkelijken, daarom zijn er tabellen gemaakt voor o.a. opnameplaats en opnamecategorie zodat ik dus heel gemakkelijk kan zoeken naar een bepaald dier, gefotografeerd in spanje...
Dít alles moest met het inzien van de foto's gebeuren en was dus een hels karwij.

Nu echter heb ik ook een (sub) tabel gemaakt waarop het backup-DVD nummer wordt ondergebracht.

Nu kunnen er zo'n 3000 foto's op een DVD, het logische gevolg is dat de eerste 3000 records de (uit DVD-nummer gehaalde) waarde "DVD1" krijgen.
Is er een manier om snel 3000 records onder DVD1 te hangen (zonder afbreuk te doen aan de autonummering in het sleutelveld van de hoofdtabel ?!) in plaats van 3000 keer "DVD1" te moeten intikken/kopiëren?

Bvd. Jan
 
Jazeker kan dat. :) Dit kan d.m.v. een "bijwerk query":
Maak eerst een gewone query aan met daarin de selectie, in dit geval maak je dus een query met daarin het veld autonummer en DVD.
Onder het veld autonummer zet je als criteria "Between 1 And 3000" (zonder quotes).
Controleer je selectie. Als deze klopt dan verander je de selectie query in een bijwerk query.
In het veld "wijzigen in" bij DVD plaats je DVD1.
Query uitvoeren en je hebt alle records veranderd.
 
Sorry voor de late reactie,

Prima, inderdaad, een bijwek query.
Heb hem al veel gebruikt waarvoor mijn hartelijke dank, u heeft mij uren tijd bespaard.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan