Veel ruimte in gebruik op HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

kneet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo allemaal.

Ik heb een Vaio gekocht in de USA(vgn-fw200) en nu ik weer in nederland ben en eindelijk eens tijd heb om het apparaat te verkennen valt mij iets op.

De HD geeft aan dat er 117gig geschikbaar is van de 223. Ik heb pas ongeveer 10gig eigen data op de latop gezet. Ik weet dat visa veel ruimte in beslag neemt en dat het recoveruy gedeelte van de vaio dat ook doet maar dit vind ik wel erg veel.

Weet iemand hoe dit zit?

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Ik heb een Vaio gekocht in de USA(vgn-fw200) en nu ik weer in nederland ben en eindelijk eens tijd heb om het apparaat te verkennen valt mij iets op.

De HD geeft aan dat er 117gig geschikbaar is van de 223. Ik heb pas ongeveer 10gig eigen data op de latop gezet. Ik weet dat visa veel ruimte in beslag neemt en dat het recoveruy gedeelte van de vaio dat ook doet maar dit vind ik wel erg veel.

Weet iemand hoe dit zit?

Windows vista slaat herstelpunten op, dit neemt veel ruimte in beslag. Als je die wilt op schone (op de laatste na) ga je naar computer, daarna klik je met de rechtermuisknop op de desbetreffende harde schijf, kies eigenschappen en daarna schijfopruiming, nu word er berekend hoeveel ruimte er vrijgemaakt kan worden, als dat gedaan is ga je naar het tablad meer opties en kies dan systeemherstel - schaduwkopieën opruimen, gun de computer even de tijd om de bestanden te verwijderen en klik daarna op oke. Nu zal je weer meer ruimte op uw harde schijf hebben.

:thumb: succes

Bedankt. Ik ben nu 25gig lichter. Nog steeds heb ik dan 70 gig aan data op mijn HD die ik er niet heb opgezet. Lijkt me nog steed erg veel( ik been een vista en windows maagd dus....)

Is je schijf opgedeeld in meerdere partities?

Zoja, stel dan bij mapopties in dat systeembestanden en verborgen bestanden zichtbaar zijn en verwijder dan de prullenbakken in de map "$RECYCLE.BIN".

Draai gewoon een ccleaner, helpt dat ook niet veel download dan eens het programma treesize om te controleren waar je schijfruimte naartoe gaat.

Ik veronderstel dat je "recovery partitie"--> om vista te herinstalleren een heel aantal Gb's inneemt van je harde schijf ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan