veel sites pakt ie niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaatjee

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Mijn IE pakt heel veel sites niet. Ik zit in een netwerk van 6 computers. Ik heb al alle temporary internet files en cookies verwijdert en mijn MTU verandert van 1500 naar 1492, maar hij pakt nog steeds veel sites niet. In tegenstelling bij vele anderen schiet het voortgangsbalkje al gelijk vol en geeft de pagina aan dat hij de server niet kan vinden.

Wie kan mij helpen?

Alex

Geplaatst door rkwebdesign
Zit er geen Firewall achter?

Nee dat is het gekke we hebben nu voor 2 weken ofzo even een andere server waar geen firewall op zit, dus ik dacht ook al dat nu het probleem weg zou moeten zijn.
Ik zit ook niet achter een router

vreemd want een oom van mij heeft hetzelfde gehad, maar die zit achter een router. Hij heeft toen zn router gereset en nu doet het het weer

Probeer eens je dns servers te pingen. Krijg je hier een time-out dan zijn die servers down.

probeer dit van saldos anders ook eens:

Ga naar start-uitvoeren-winipcfg-ok en klik op alles vrijgeven-alles vernieuwen. Indien je je IP adres ziet en hij doet dan nog niets, dan doe je dit:

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daain staat-ok-ok.

Ga ook naar extra-internet opties-
Klik daarna op Beveiliging en kies voor standaardniveau. Dit doe je zowel voor het internet, locaal intranet, vertrouwde sites en sites met beperkte toegang.
Ga daarna naar Geavanceerd en klik op standaard instellingen herstellen. Klik op ok.
Ga daarna ook naar programma's en klik op webinstellingen herstellen-ok.

Als dat niet helpt, ga dan naar Internet explorer-extra-internet opties-verbindingen-lan instellingen en vink alle 4 de vakjes uit van de proxy instellingen-ok-ok.

Als dit niet helpt, dan moet je dit doen: (Let op: doe dit alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

Dan zou je probleem zeker opgelost moeten zijn.

Zo niet dan kun je als laatste optie dit doen:

Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

Mocht dit ook niet helpen, ga dan naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles daar behalve client voor microsoft. Restart je computer en dan wordt je netwerk kaart weer gevonden. Volg de wizzard en installeer hem opnieuw (alleen 95/98/ME).

Als dit allemaal niet helpt, verwijder tijdelijk je firewall en kijk of dat help zet ook de firewall uit van windows XP indien je die hebt.

Als dat ook niet helpt: Ga naar start-instellingen-configuratiescherm-software en klik op microsoft internet explorer en klik op toevoegen/verwijderen en kies voor de optie om I.E. te repareren.

download anders eens ie6 en installeer het !!

ik had het zelfde probleem en mij hebben ze toen geadviseerd om in windows de map `HOST` (zonder verdere extencie) te openen en alle url`s die daar in staan te wissen en daarna kon ik die site`s weer gewoon openen.

Geplaatst door baldy
ik had het zelfde probleem en mij hebben ze toen geadviseerd om in windows de map `HOST` (zonder verdere extencie) te openen en alle url`s die daar in staan te wissen en daarna kon ik die site`s weer gewoon openen.

Ik kan geen map `Host` vinden bij mij onder windows!

het is geen map in windows maar een bestand dat `hosts` heet

Geplaatst door baldy
het is geen map in windows maar een bestand dat `hosts` heet

Waar moet ik die dan mij openen, want ik krijg in beeld openen met: en dan allerlei programmas

die kun je openen met jou notepad dan kun je dingen wijzigen daarna sla je op. dat heeft mijn probleem toen opgelost.

Geplaatst door baldy
die kun je openen met jou notepad dan kun je dingen wijzigen daarna sla je op. dat heeft mijn probleem toen opgelost.

Ik moet dus alles wissen wat daar staat??

ik heb de site`s gewist die ik niet kon openen en dat hielp toen

vaatjee,

Het verwijderen van die paar adresjes die in host staan zal je probleem niet verhelpen denk ik.

Heb je al geprobeerd wat vaat erin heeft gezet?

Geplaatst door saldos
vaatjee,

Het verwijderen van die paar adresjes die in host staan zal je probleem niet verhelpen denk ik.

Heb je al geprobeerd wat vaat erin heeft gezet?

Ja heb alles gedaan wat Vaat heeft geschreven, maar dit heeft mijn probleem ook niet verholpen. Misschien is het handig om te weten dat het vooral links betreft die niet openen.

Open internet explorer:

Ga naar extra-internet opties-
Klik daarna op Beveiliging en kies voor standaardniveau. Dit doe je zowel voor het internet, locaal intranet, vertrouwde sites en sites met beperkte toegang.
Ga daarna naar Geavanceerd en klik op standaard instellingen herstellen. Klik op ok.

Geplaatst door saldos
Open internet explorer:

Ga naar extra-internet opties-

Heb ik allemaal al gedaan, maar dat loste ook niets op.

Heb je als je op die sites probeerd te komen geen firewall aanstaan of cookie blocker of popup killer aanstaan?Zo ja, zet ze dan even uit.

Over welke sites hebben we het trouwens?

Volgens mij is het probleem verholpen, heb in de plaats van IE 6, IE 5.5 erop gezet, ik las ergens in helpmij dat dit het probleem wel zou kunnen verhelpen. Toch iedereen bedankt. Keep up the good work!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan