veel te groot beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukehol

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2003
hallo,

ik ben in het bezit van :
compac deskpro
monitor MV 720
hierop draait Suse 8.2 alleen ,dus zonder windows
het probleem is dat de resolutie niet goed is en ik dus m.n. bij internetpagina's maar ook bij tekstverwerken de pagina er absoluut niet oppast
tijdens installatie is "auto"gekozen voor :
cirrus logic GD 5435
monitor compaq MV740 27-70Khz 50-160 Hz
resolutie 1280 1024
kleurdiepte 16 bit

ik heb met mijn beperkte kennis van alles al proberen aan te passen maar zonder verandering

isr iemand die mij op het spoor kan helpen ?

Hoe staan je instellingen op Internet?
Dus tabje Beeld, Tekengroote.
Dat moet op gemiddeld staan

Kun je de scherm niet op 32 bits zetten?
En bij de geavanceerde opties van beeldscherm dan?

Geen idee hoe je in Suse xfree86 configureert, maar je zou XF86Config bestand handmatig kunnen wijzigen (na een backup ervan) en dan de Xserver herstarten.

Als je last hebt van internetpagina's die niet op je scherm passen, heb je geen resolutie van 1280x1024, zoals je aangeeft (lijkt me). In XF86Config kan je zien wat het is.

Of type "xdpyinfo" als commando in de console, deze opdracht geeft je huidige resolutie en ondersteunde modes.

32 bits lukt niet
wel moet ik er bij veretellen dat ik voor e installatie de batterij er tijdelijk uit heb moeten halen anders kwam ik niet in de computer
deze is nl van ee bedrijf geweest

Geplaatst door dukehol
hallo,

ik ben in het bezit van :
compac deskpro
monitor MV 720
hierop draait Suse 8.2 alleen ,dus zonder windows
het probleem is dat de resolutie niet goed is en ik dus m.n. bij internetpagina's maar ook bij tekstverwerken de pagina er absoluut niet oppast
tijdens installatie is "auto"gekozen voor :
cirrus logic GD 5435
monitor compaq MV740 27-70Khz 50-160 Hz
resolutie 1280 1024
kleurdiepte 16 bit

ik heb met mijn beperkte kennis van alles al proberen aan te passen maar zonder verandering

isr iemand die mij op het spoor kan helpen ?

hallo,
Linux opstarten in fail safe mode
op de commandline "sax2 " invullen
Daar kan je dan handmatig je beeldscherm en/of grafische kaart instellen, maar laat het eerst even aan suse over. Kijk eerst eens welke instellingen hij/zij adviseert
Succes
Wim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan