veel te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingel

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Berichten
15
Mijn laptop Asus A6Va (Intel Pentium M Processor 740, 1729 Mhz en 512 Mb geheugen, Windows XP home) gaat veel te traag. Ik heb wel wat programmas geinstalleerd (Office, wat foto en muciek programma's, maar ook weer niet zo veel, dat het systeem het niet aan zou kunnen. Als ik van het ene emailtje naar het andere wil scrollen, kost dat vaak al een paar seconden en dat is tamelijk irritant.

Ik dacht eerst dat het het System Idle Process was dat steeds maar een flink deel van de CPU gebruikt, maar uit de beantwoording van een vraag daarover van Petra begreep ik dat dat normaal is.

Ik heb XP al eens opnieuw geinstalleerd, het hiep niet. Ik heb ook de opstart geschoond, maar weet niet of ik het goed heb gedaan. Daarom stuur ik een screenshot mee. Ik heb drie vragen. Zie de screenshot.

1. ik heb veel functies van de opstart weggevinkt. Kunnen er nog meer weg? (Ik ben bang dat ik belangrijke functies uitschakel)
2. heb ik soms al te veel weggevinkt?
3. moet ik mijn werkgeheugen uitbreieden en helpt dat echt?

Bij voorbaat veel dank,

Peter Ingelse
screenshot20070516.jpg

PS: ik heb deze vraag ook als reactie op die van Petra vermeld, maar daar kwam geen antwoord op, waarschijnlijk omdat die al als opgelost goldt.
 
nog steeds veel te traag

Ik heb alles wat niet op die site als noodzakelijk stond vermeld van de opstart afgegooid. Maar hij blijft nog steeds veel te traag. Moet ik mijn geheugen uitbreiden en helpt dat echt?

Groet,

Peter
 
traagheid nog niet opgelost

Is er nog iemand die mij kan helpen? Zie de eerdere berichten.

Dank,

Peter Ingelse
 
gebruik je soms zware antivirussoftware (bv. Norton)? En som is alle programma's op die je erop hebt staan.
 
Kan wellicht ook een hardware probleem zijn maar waar ga je eerst zoeken....
Heb je al een gekeken of je harde schijf nog okay is?
Je kan bij de fabrikant ervan speciale diagnostische tools vinden.
 
Gebruik je ccleaner of dcleaner?
Handige progjes die alle zooi van je computer haalt!
 
Dat is waar dan zal ik het ook niet weten!
 
Dank voor de vele reacties.

Ik heb een screen shot van mijn program files mappen bijgesloten voor JeronimoDeCoole (het was te veel om op te sommen). Maar daaraan kan het toch niet liggen? Ik heb altijd die programma's gehad en zo langzaam als het nu gaat, ging het nooit. Ik gebruik inderdaad een virusprogramma: McAfee Security Center, versie 7.2. Maar ook daarvoor geldt: vroeger ging het goed.

ultraplex vraagt wat nier traag is. Opstarten duurt een paar minuten. Door de emails scrollen: 1 a 2 seconden per item, soms meer. Openen Word 10 seconden. Niets gaat vlot.

Raymond Bos: ik heb ook een externe harde schijf en ook dat maakt niets uit.

Ik denk steeds maar dat ik meer werk geheugen (nu 512) moet aanschaffen, maar doe het alleen als het een kans op verbetering geeft. Is dat zo?

Overigens wil ik die dcleaner of ccleaner toch wel gaan gebruiken. Welke is het handigst?

Groet,

Peter Ingelse
 

Bijlagen

  • programs.pi.doc
    41,5 KB · Weergaven: 21
opstarten duurt heel lang .
het kan zijn dat het os zoekt naar een nic network interface controller .
en niet kan vinden .

of een trojan horse of een dailer .
scan eens online http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php
en je hebt IE en FF er op staan haal een van die twee er af .
en ja de scanner .
die komt bij mij niet eens uitgepakt .
probeer eens NOD 32 lekker snel en zeker een klasse beter van mcafee
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan