Veel tekst vernacheld de layout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Ik ben bezig met een website en ik loop nu tegen het volgende probleem aan :

*klik*

Zoals je ziet kan er geen hele lange lap tekst staan omdat de layout dan gewoon weer opnieuw begint als het ware.

Kan ik gewoon een klein stukje van de layout van het middelste vlak en het menu telkens laten herhalen tot dat te pagina aan het eind is om vervolgens onder de tekst het afsluitende gedeelte (de onderkant) de laten zien?

Dat zou ook het probleem oplossen van te grote pics enzo (54 kb vind ik niet veel maar modemmers vast wel).

Grtz,

Breezer

oplossingen:

iframe (bah)
een no-repeat en scrollen in een div (mwah)
header/content/footer constructie (tja :) )
Bij de laatste geef je voor de alleen voor de content een * waarde op.

t.

Of je moet de site in een window laten openen, met een vaststaande grootte.
Maar ik blijf de header/footer variant de beste vinden. Wordt overigens ook het meest gebruikt.

Geplaatst door XxStefkuHxX
In prensibe zou dat moeten kunnen
bedankt voor die heerlijke nuttige bijdrage & nederlandse spellingsles...volgende keer zou een uitleg leuker zijn :rolleyes:

anyway, een stukje uit 't menu halen wordt lastig, gezien 't een gradient is, hij gaat van licht naar donker..
dus dan zal je een niet zo mooi beeld krijgen :)
zou je die gradient weghalen, dan kan je hem idd wel als achtergrond instellen !
of je doet wat teacher zei, een iframe (hopeloos, niet geschikt voor php), of een mooi <div>...werkt heel leuk hoor (ondanks dat ik die tip niet kreeg toen ik met 'tzelfde probleem zat 'n tijdje geleden, magoed :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Teacher heeft het eigenlijk al gezegd.

Ik zou de lay-out in stukken hakken. Het middendeel laten herhalen voor zover dat nodig is (ligt aan het de hoeveelheid tekst) en de onderkant er onder zetten.

Tabellen kan je hier goed voor gebruiken.

@ JPeetje

Waarom vind je een iframe ongeschikt voor PHP?

geen tabellen; css is je vriend!

En doordat je met php zo makkelijk server-side kan includen, heb je juist daarom geen iframe nodig.

En waar je frames kan vermijden is dat alleen maar mooi (ivm zoekmachines, scripting ed).

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan