Veel Time-out verbindingen Ziggo i.c.m. Sitecom

Status
Niet open voor verdere reacties.

LifelinerOne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Hallo allemaal,

ik ben het een beetje aan het kwijt raken... Sinds begin januari zijn we overgestapt naar Ziggo All in 1. Televisie en telefonie werken zonder problemen en internet werkt bedraad ook goed.

Echter, een laptop hoort natuurlijk draadloos gebruikt te kunnen worden en daarom heb ik een Sitecom WL-341 V1 002 router gehaald en deze verbonden met de UBEE-router.
Het installeren ging goed, verbinding maken met de router ook. Veel sites laden lekker rap, ook geen probleem. Alleen, er zijn sites die constant een time-out geven. Deze site, Helpmij is er een van, als ook Google (Maps met name). Ik heb al eens de DNS op handmatig gezet en de DNS-servers van OpenDNS erin geplaatst. Dit geeft een beetje een oplossing, maar er blijven toch met regelmaat sites die time-outs geven. Erg vervelend.

Voor de overstap zat ik bij XS4All en maakte ik met mijn Dell laptop met interne Dell 1397 WLAN adapter moeiteloos verbinding met alle sites die ik maar wilde...

Resumé, ik ben best handig met PC's e.d., maar ik ben nu de draad een beetje kwijt. Wie o wie heeft nog slimme suggesties, want ik wil er eigenlijk wel vanaf en gewoon zorgeloos kunnen internetten?

Resumé:

WL-341 V1 002 router van Sitecom
UBEE modem van Ziggo
Dell laptop met interne Dell 1397 draadloze adapter
Windows 7

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Grtz, LL1.

Kan in de Ziggo router zitten, ik ben hier ook al tegen beperkingen aangelopen. Had een computer in beheer via real vnc, persoon wisselde van provider, nu is dit zelfs via portforwarding niet meer mogelijk. Groet Jan

dit hebben wij ook gehad. net zo lang zeuren tot je gratis een monteur thuis krijgt en hem de modem laten vervangen!

succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan