Veel virussen, geen oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Hallo,

een vriend uit mijn klas heeft een computerprobleem. Hij heeft iets van 78 virussen op zijn computer (zegt norton 2003) maar hij kan ze niet verwijderen. Hij heeft al liveupdate uitgevoerd.
Verder sluit zijn computer automatisch af, maar hij heeft al gescand op Blaster worms met de norton tool.

Wat kan hij nog doen?
 
Welk besturingssysteem heeft hij? Als de virussen in de restore map zitten kan hij even systeemherstel uitzetten en opnieuw opstarten, Daarna kan hij het gewoon weer aan zetten.
 
De virussen heb ik kunnen verwijderen. Het waren overigens geen virussen maar het was spyware. Heb ik met ad-aware kunnen verwijderen en met spybot.
Hij had overigens ook het Sasser virus. Heb ik weggehaald met Symnatec tool en windows geupdate.
 
Als ik je nog een tip mag geven: download
SpywareBlaster
, dit programma houdt de spyware tegen voordat het zich op de PC kan installeren :). Een echte aanrader, ik heb al in tijden geen spyware meer op mn PC gehad, op een paar spyware cookies na:)

En verder een goede AntiVirus gebruiken, die realtime beveiliging biedt (dus gelijk reageert als er een virus probeert binnen te dringen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan