• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veelgebruikte bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Onder Windows 7 kon ik rechtsklikkend op de icoon van Excel 2003 in de werkbalk de recent gebruikte bestanden gemakkelijk openen. Bij Excel 2010 (en andere MSOffice 2010 programma's lijkt dat niet te kunnen. Is dat aan te passen?
 
Dat klopt, het zit nu op de taakbalk onderaan het scherm, dat is dus anders dan bij de oude Office. Klik met rechts op het Office icoon (Words of Ecxel bijvoorbeeld) en je hebt weer een complete lijst van recent gebruikte bestanden.

:thumb:
 
Heb je het scherm op de kop staan? Staat bij mij linksboven:d
 
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt. Met de werkbalk bedoelde ik de reeks iconen helemaal onderaan het bureaublad. Rechtsklikkend op het Excel icoon toont geen recente bestanden. Ik vind ze wel onder de tab Bestand, als ik Excel eenmaal heb geopend. Het heropenen van een recent bestand is daarmee lang zo snel niet meer.
 
Ga bij een geopend Office bestand naar Opties/Geavanceerd/Weergeven en kies bovenaan bij de eerste optie, in de zoeker het aantal recente bestanden wat een Office document moet weergeven, dat zou toch moeten lukken.
Misschien moet je dan wel Office eerst even afsluiten en daarna opnieuw opstarten.

Succes.
 
Dat had ik al op 25 gezet, maar ik zie er onder Tab Bestand maar 4! En nog steeds niets rechtsklikkend op Excel in de taakbalk.
 
Ik heb zo eens zitten zoeken op Internet en helpfuncties maar ook daar kom ik niet bij een oplossing. Wat ik wel vermoed dat is dat er ergens een registeronderdeel op een verkeerde waarde staat maar welk registerdeel je moet hebben weet ik niet.
Wat je zou kunnen doen is de Office installatie CD in de Pc en dan voor herstellen kiezen, het register gaat dan weer op standaard instelling en dan zou het rechtermuisknopmenu onderaan de taakbalk op een Office icoon weer moeten weergegeven met recente bestanden. Dit is standaard voor Office.
Overigens als ik op recente bestanden klik dan gaat zo'n bestand als een speer open zonder vertraging.

Nogmaals succes.
 
Ik heb een herstel gedaan, maar zonder resultaat.

Ik zal onder Office algemeen een nieuwe vraag aanmaken voor dit probleem, omdat het ook bij andere Office onderdelen speelt.
 
Kies "Bestand" - "Recent".
Afgaande op je tekst hierboven is onderaan de optie om snel toegang te krijgen, reeds aangevinkt, maar het aantal bestanden staat daar waarschijnlijk bij jou niet op het gewenste aantal. Pas dat aan. als je dat hebt gedaan zie je na het klikken op "Bestand" daaronder ook het gewenste aantal staan.
Misschien bedoel je met "werkbalk" waarin je het Excel-icoon ziet of zag staan de Office-werkbalk (de werkbalk voor alle Officetoepassingen (dus niet alleen voor Excel). Die bestaat, voor zover ik weet, niet in Office 2007 en hoger.
 
Ik ben er - gedeeltelijk - uit dankzij Zapatr. Er zijn dus twee plekken waar je het aantal recente bestanden kan instellen. De één voor het aantal onder Recent onder Opties en de ander voor het aantal direct toegankelijke onderaan de bestandenlijst Recent.

Maar helaas nog steeds geen recente bestanden onder de icoon in de balk onderaan mijn bureaublad.
 
Een gedownload bestand verscheen plotseling wél als recnt geopend bestand in de icoon op de snelstartbalk. Andere nog steeds niet. Vreemd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan