veilge modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Is het altijd maar de vraag met welke toets je de veilige modus initiëert, mij lukt het met geen enkele toets, terwijl ik toch in de veilige modus moet komen. Wat kan hier de oorzaak van zijn?? Soms lukt het om als ik op alle toetsen ram het zwarte scherm te krijgen waar je kunt kiezen hoe win op te starten maar dan doet het toetsenbord het weer niet, wat is dat toch allemaal.

Als je in veilige modus wilt komem.
Als je de computer opstart met de F8 toets in ge drukt houd, dan kom je automatische in veilige modes.

Laatst bewerkt:
Dat is bij mij dan en window met bootmogelijkheden dus geen veilige modus! (ik heb zoon beetje alle knoppen uitgeprobeerd)

Het is ook op welk moment je de toets indrukt.

Door tijdens het opstarten van de pc de CTRL knop (voor gebruikers van Windows Me) of de F8 knop (voor overige Windows systemen) vast te houden zal er een menu verschijnen. In dat menu selecteer je dan met behulp van de pijltjestoetsen de optie 'veilige modus' en dan druk je op 'enter'. De pc zal dan opstarten in de veilige modus. In sommige gevallen kan het gebeuren dat de pc een 'keyboard error' geeft als je de CTRL of F8 knop indrukt, en in dat geval moet je even wachten tot de BIOS geladen is en dan de betreffende toets indrukken of anders tijdens het opstarten op de betreffende toets blijven tikken (telkens kort achter elkaar even indrukken).
Je kunt ook met WinXP via Msconfig je pc in veilige modus op laten starten:
Windows XP:
1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
Let op: Net als bij Windows 98 en Windows Me moet je ook in dit geval de stappen weer uitvoeren en het geplaatste vinkje weg halen om er op die manier voor te zorgen dat de pc weer normaal op zal starten.
Bron beide quotes;
http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Die f8 is altijd bij mij menu met boot mogelijkheden maar via uitvoeren is het ok. Ik deed alleen diagnostisch opstarten maar dat maakte niet veel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan