veilig informatie op internet plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hallo,

Ik ga vaak op reis en ben al eens bestolen geweest. Ik zou graag een copy van mijn reispas, autopapieren, reisassistenceverzekering, enz.... op Internet plaatsen.
Deze papieren moeten natuurlijk enkel voor mij toegankelijk zijn. Is het veilig als ik die zaken naar mijn Gmail stuur, of op mijn facebook plaats? Of is er nog een betere en veiliger oplossing? Alvast hartelijk dank.

1 tip: Zet nooit persoonlijke informatie die niet iedereen hoeft te weten op internet! ALLES is te achterhalen!
Iets wat 1x op internet is gezet zal NOOIT meer van internet verdwijnen!

Ik zou het niet doen. Niet op internet zetten!

koop een netwerkschijf die verbinding kan maken met het www.
zet daar je spullen op.
heb je ze nodig dat log je in en kun je erbij.

Er zijn allerlei mogelijkheden om (ook zonder internet toegang) toch bij je documenten te kunnen.
Ik heb ooit gekozen voor zo'n micro sd kaartje, en een sleutelvormige bij de reservesleutels...
Is overigens prima bevallen!

Solaris heeft een hele goede oplossing voor dit probleem. Deze oplossing gebruik ik ook al jaren. Je kunt dan altijd bij een geval van gestolen goederen toch je reisdocumenten laten zien. Waar je ook bent, welk land ook ter wereld (bijna allen dan) is altijd wel op een politie of postkantoor of internet cafe een pc ter beschikking waar je deze info dan weer kunt oproepen en of printen.

grtjs jjw

dank je wel

Dank je wel iedereen voor de nuttige en interessante tips. Hiermee kan ik zeker verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan