Veilige modus en CHKDSK

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Mijn Pc heeft twee problemen, hij start niet meer op in de veilige modus als ik op F8 druk dat is altijd zonder problemen gegaan, ik heb geprobeert met de optie: Start > uitvoeren > msconfig > tabblad Boot.ini > / Safeboot aanvinken (minima) > OK > opnieuw opstarten !! maar helaas niets daar. Het tweede probleem is dat ik dit probeerde te herstellen met de pc te laten scannen op fouten met het 5 stappenplan bij het opstarten door het aanvinken van de optie op de C:\ eigenschappen > het volume op fouten controlen > deze bijde (2) aangevink > en opniew opgestart daar dit bij de volgende opstart word gedaan anders. Ook dit werkt niet meer hij geeft de volgende melding: ( kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen ). Systeemherstelpunten heb ik niet dus daar kan ik geen gebruik van maken.
Ik gebruik Windows XP Pro met SP2 Nederlands, Norton Internet Sercurity, Ad-aware pro, dit probleem meen ik te hebben gekregen naar het branden van een paar cd's met Nero7 alleen zou dat vreemd zijn daar ik deze al vanaf dat hij uit is gebruikt en nooit iets is gebeurd!!! vreemde zaak voor mij.

groetjes, @xa.

Maar onder windows XP heb je maar een beperkte dos, dat zijn paar commando''s die je kunt gebruiken.

Heb je HitmanPro geinstalleerd?

Bij mij hielp het volgende:

Heb gehoord dat er een foutje zit in spyware doctor en dat hitman pro bezig is dit deze correctie in hun programma te integreren.
Het volgende kun je doen:
Schakel Spyware doctor uit
Ga naar c:\windows\system32\drivers
verwijder het bestand ikhlayer.sys
Dit is een bestand van Spyware doctor
Start de computer opnieuw op
Voer schijfcontrole uit

Dus voordat je allerlei goocheltrucs op je eigen computer uithaald, gewoon even afwachten totdat Hitman Pro de oplossing heeft, of bovenstaande actie uitvoeren als je niet langer kunt wachten.

Je kunt ook proberen de automatische opstartcontrole voor de c-schijf uit te schakelen. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'cmd' en klik op OK. In het prompvenster tikt u: 'chkntfs /x c:' (zonder aanhalingstekens), gevolgd door enter. Daarna kunt u uw computer herstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan