Veilige modus werkt niet .

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen123

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2005
Berichten
116
Hallo , ik had een spyware infectie die ik niet kon verwijderen en wou dus een scan doen in de veilige modus.
Die werkt niet...Opstarten , F8 , dan krijg ik het keuze menu
Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt
Selecteer veilige modus en dan na een paar seconde krijg ik een zwart scherm met een
knipperende streep linksboven , 10 min gewacht maar er gebeurd niets , kan ook niets invullen.
Normaal opstarten lukt wel,
Verleden week nog mijn systeem ververst , geformatteerd , windows xp home opnieuw geinstalleerd.
Orginele versie van windows xp home
Daarvoor werkte de veilige modus ook al niet, hoe zou dat toch komen?
Ben die spyware infectie inmiddels kwijt , maar ik zou toch graag willen dat deze optie werkt , kan wel vaker voorkomen dat je moet scannen in de veilige modus
Alle updates die mogelijk zijn voor win xp home heb ik al gedownload
Heb een Asrock K7S41 moederbord met de juiste bios van de officiele website.
Maar dit is eerder een windows probleem dan een bios probleem denk ik.
Heeft iemand enig idee?

Groetjes Leen
 
Hoi !

Ga es via start naar uitvoeren, trommel : msconfig in, en kies op het eerste tabblad voor diagnostisch opstarten.


Kom je nu wel in de veilige modus ?


Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
 
Bedankt voor de reacties , maar het is totaal verkeerd gegaan, een ramp
( Typ dit nu op de laptop van mijn vrouw )

Had de eerste optie geprobeerd maar de computer startte hierna "normaal " op
Hierna heb ik safeboot aangevinkt , herstart en toen ging het mis
pc startte helemaal niet meer op
Ik dacht eerst dat ik een stomme fout gemaakt had en kon wel met mijn kop
tegen de muur beuken , maar ik lees hier dat dat ook een manier is om in de veilige
modus op te starten.
Maarja het ging goed mis , windows herstel geprobeerd met de cd rom
maar hiena probeerde windows alleen in de safemodus op te starten waarna hij
de melding gaf dat dat niet mogelijk was.

3 x geprobeerd met herstel ook "r" fixboot ook geen succes
Ben ik toch onnoemelijk vreselijk krankzinnig stom geweest !! want ik had nog
geen backup gemaakt van mijn systeem.12 gig aan files , foto,s /lijsten ben ik een week mee beziggeweest.
Maar er zit niks anders op dan windows opnieuw installeren
Maar dat ging ook niet meer !? direct na de setup kreeg ik telkens een foutmelding
Dat had ik nog noooooit gehad. Dus ik kon noggeeneens de harde schijf formatteren
Gelukkig had ik nog een cd,tje met een programmaatje erop wat heel je harde schijf zeer diep delete, (heb ik een keer gebruikt toen ik mijn oude pc verkocht zodat ze met recovery software mijn credit card gegevens niet kunnen achterhalen.)
Dit proces is net afgelopen , herstart , en nu komt wel het setup menu , zo formatteren maar , en xp opnieuw installeren , dat loopt nu...
Alles kwijt ...**** happens...eigen schuld .maarja..wel balen.
Nou ben ik wel aan het formatteren naar het NTFS i.p.v FAT 32 mischien wordt mijn pc dan wat sneller.
Als straks mijn systeem gereed is wacht ik wel voorlopig met proberen naar de safe modus te gaan , dat durf ik voorlopig niet meer te proberen :confused:
 
Waarom laat je dit nu zo laat weten. Had dit vroeger gedaan dan had ik je waarschijnlijk kunnen helpen.
Maar ja, nu heb je wel een zuivere pc.
In veilige modus mag je altijd opstarten het kan echt geen kwaad.
Je hebt mogelijk toch nog met iets anders probs gehad.
Om die bestanden terug te halen zijn er progs voor: http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan