Veilige modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Goedemiddag,
Ik zit met een probleem tijdens het opstarten van mijn laptop. Als ik mijn laptop aan doe doet hij wat hij normaal ook doet tot en met het zwarte scherm met het Windows XP Prof logo met daaronder de drie blauwe blokjes die van links naar rechts lopen. Hierna schiet hij echter door naar een DOS-scherm met de opties om op te starten in de Veilige modus, Veilige modus met opdracht-prompt etc. etc. Als ik de eerste optie kies: Veilige modus krijg ik inderdaad een scherm te zien met in de 4 hoeken "Veilige modus". Maar het scherm is verder helemaal zwart waar ik vroeger een blauw scherm met Windows toestanden zag. Behalve "Veilige modus"in de 4 hoeken is ook mijn cursor zichtbaar en beweegbaar. Wat kan dit zijn en hoe repareer ik dit?

Dit scherm komt normaal als de computer de laatste keer niet op de normale manier is afgesloten.
Als dat het geval is geweest kun je gewoon voor de optie Normaal opstarten kiezen.

Bij het opstarten in veilige modus kan het soms nogal lang duren voor het windowsscherm verschijnt. Heb je misschien niet lang genoeg gewacht?

Normaal is er ook de keuze Normaal opstarten en Opstarten met de laatst bekende goedwerkende instellingen.
Die met de laatst bekende nog goedwerkende instellingen zou je anders ook eens kunnen proberen.

Allemaal geprobeerd maar geen reactie. Het enige is een zwart scherm met in de 4 hoeken "veilige modus".
Wat nu?

Probeer eens het volgende.

Leg de CD van Windows in je CD-rom.
Ga nu naar Start/Uitvoeren en type het volgende in:

D(of wat je CD-diveletter anders is):\i386\winnt32 /unattend

Klik dan op OK.

Windows start nu de setup-routine en zal alle belangrijke bestanden repareren.

Op deze manier blijven verder alle instellingen en configuraties behouden.

Ik heb alleen dat zwarte scherm dus naar Start en uitvoeren gaan is onmogelijk. Kan dit op een andere manier? DOS misschien?

Fred,

Je raadt dRob aan Windows opnieuw te installeren. Is dit voor mij misschien ook een oplossing?

Dat zou inderdaad misschien een oplossing zijn.

Probeer het dan in eerste instantie door ALLEEN window te installeren, dus zonder systeem en zonder formatteren.
Dat blijven in ieder geval de data en programma's behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan