veilige modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Diepe zucht....
Sinds gisterenavond geen internet meer. Te lang verhaal om even kort samen te vatten. Na van alles en nog wat geprobeerd te hebben (verschillende PC's, netwerkkaarten) en uren met UPC aan de foon gehangen te hebben, ben ik nu zo ver dat ik in veilige modus met netwerkondersteuning kan internetten (hiep hoi). De conclusie van de UPC-medewerker was dat als ik wel in veilige modus kan internetten (en dus niet in normale modus) er iets in mijn PC niet deugt. Delen jullie deze mening en zo-ja iemand een receptje wat te doen. Echt alle normale zaken heb ik al geprobeerd. (router is er nu tussenuit, zit rechtstreeks op modem).
Alvast bedankt, Nora

Helaas dit werkt niet.
Heb gescand Antivir, Adaware, Spybot en PC is schoon.
Heb een andere PC aan het modem gehangen, exact hetzelfde, wel in veilige modus en anders geen internet.
Als de PC opgestart is in gewone modus kan ik niet naar de gateway pingen.
Ik ben heel benieuwd of dit (wel veilige modus internet, niet gewone modus) echt perse aan mijn PC ligt (volgens UPC is dit een FEIT). Dat zou dan nl. betekenen dat ik op twee PC's die tot gisterenavond probleemloos internet hadden nu hetzelfde hele vreemde probleem heb.
Iemand nog een idee?
En verder had ik bij UPC gevraagd om verandering van abonnement van internet naar internet + bellen, de afspraak was dat een en ander in de tweede week van januari geregeld zou worden. Nu hebben ze bij UPC al 't een en ander omgezet (dat is te zien in de provision pagina) maar dat is volgens de medewerkers van UPC helemaal geen probleem, daar heeft 't niets mee te maken. Ik heb ernstig m'n twijfels. Zal het chelloo.com forum morgen eens bekijken.
Verder weet ik niet hoe onveilig internetten is in de veilige modus (m'n virusscanner is niet opgestart bijvoorbeeld).
Bedankt,
Nora

Aangezien je op Veilige Modus kan internetten betekent dat bij NORMAAL starten van windows er iets bij het opstarten gebeurt wat jou pc tegen houd om op internet te komen.

Dit hoeft GEEN virus, spyware of dergelijke dingen zijn.

Veilige Modus is een manier om je pc in te kunnen komen zonder dat hij al die software laad die normaal gesproken wel zou moeten laden in je windows. Dit kan uitgezet worden.

Als je normaal opstart in windows doe dan even CTRL ALT DEL en klik op de tabblad PROCESEN. Als je iets vreemds ziet van "dit hoort er echt niet tussen", kan dat dus je internet wellicht belemeren.

Je kan ook kijken of er iets vreemds gebeurt bij het opstarten.

Klik opstart en vervolgens op Uitvoeren.

Tik daarin "Msconfig" en druk op enter. Op de nieuwe venster klik je op de laatste tabblad genaamd OPSTARTEN.

Vink daar dingen uit waarvan je ZEKER WEET dat dat er niet bij hoort. Let op. DINGEN WAARVAN JE ZEKER WEET!!! Wellicht kan er iets tussen zitten waar jij niet van op de hoogte bent maar toch van belang is voor windows.

Met deze optie kan je ook dingen uitschakellen waarvan je denkt dat niet opgestart hoeft te worden tijdens het opstarten van Windows. Zo kan je ook windows een beetje sneller maken tijdens het opstarten.

Veel succes, lukt het nog steeds niet... laat het ff horen.

Ik heb eindeloos zitten speuren in msconfig en draaiende processen maar kon weinig/niks vreemds vinden. Uiteindelijk bedacht dat een andere virusscanner iets zou kunnen betekenen en de online scan van microtrend haalde twee problemen eruit die mijn normale virusscanner niet gevonden had (CRCK_ROCKET.B en adware_whenu).
En daarna warempel internet!
Ik heb nu een PC klaar, morgen de andere doen en dan de router er weer tussen.
Bedankt voor de reacties, ik gooi dit onderwerp op opgelost.
Nora.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan