Veilige Modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Berichten
145
We hebben een laptop van de zaak met XP pro erop. Met opstarten krijg je zo'n W2000 inlogscherm, met gebruikersnaam en wachtwoord. Ik had toen ie gewoon opgestart was via Uitvoeren msconfig op safe boot gezet. Als de laptop dan opstart naar Veilige Modus dan krijg je het zelfde inlogscherm met gebruikersnaam en wachtwoord. Echter als je hier de standaard codes gebruikt zegt ie dat het fout is. We komen niet verder, we sluiten af F8 ingedrukt, Normaal opstarten Windows maar dan gaat hij toch weer naar de veilige modus. Ik krijg hem niet meer in de normale modus. Weet iemand raad? Want waarschijnlijk staat ie op selectief opstarten, veilige modus, via msconfig en gaat ie aldoor zo opstarten.
Ik wil weer gewoon opstarten met inlogscherm.

Jane
 
Heb je het in de veilige modus al geprobeerd met het admin wachtwoord, of helemaal niets.
 
We hebben al admin en administrator geprobeerd zonder en met wachtwoord (het wachtwoord wat de systeembeheerder al vaker heeft gebruikt bij zijn laptop), maar niets hielp. Het is ook anders als bij mijn XP Home, geen 2 mogelijkheden (administrator en gebruikersnaam), maar een zelfde scherm als normaal met inloggen, zoals bij W2000. Ctr+Alt+Del en dan gebruikersnaam + wachtwoord.

Jane
 
Met opstarten onder F8 staan meer mogelijkheden, zoals de laatste veilige configuratie en dergelijke.
Zijn die mogelijkheden ook geprobeerd.
 
Onder F8 al geprobeerd: Veilige modus, maar ook Normaal opstarten Windows, Laatste configuratie van Windows met opstarten. Etc. Als we normaal opstarten Windows doen lijkt het normaal te gaan, maar dan toch weer Veilige modus.

Jane
 
Tja…………, ik geef het op, je zult toch ergens aan een wachtwoord moeten komen, of het omzeilen.
Maar ik zou niet weten hoe. :(
 
Het is opgelost, de systeembeheerder heeft de laptop uit de veilige modus kunnen halen, maar hoe dat werd niet verteld. Ook heeft hij schijfcontrole gedaan (ik ook trouwens met repareren, maar er was niets aan de hand) en toen was het goed. Mijn man wist niet precies wat hij heeft gedaan om hem normaal te laten opstarten, dus ik weet het ook niet.
In ieder geval iedereen die gereageerd heeft bedankt!

Jane
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan