Veiliger surfen: Mozilla!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gulzar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Berichten
16
99 % van alle spyware, virussen en andere troep is speciaal ontworpen voor de Microsoft Internet Explorer, omdat bijna iedereen deze browser gebruikt om te surfen.
Als je riskante sites bezoekt (sex, gokken, mp3's etc) kun je beter een andere browser gebruiken om te surfen. Zelf gebruik ik al een half jaar de Mozilla webbrowser en sindsdien hoef ik nog maar zelden ad-aware en spybot te gebruiken. Hijackthis heb ik sindsdien niet meer gebruikt omdat ik de Internet Explorer alleen nog gebruik om te bankieren. Mozilla is NIET te hijacken! Probeer al die sites zoals 24start.com maar eens uit met Mozilla.
Sinds ik Mozilla gebruik hoef ik niet meer elke 2 maanden Windows opnieuw te installeren. Trouwens, ook als je geen "riskante" sites bezoekt is Mozilla veiliger!
Nadeel: sommige sites zijn ook "speciaal ontworpen" voor de Internet Explorer en worden met andere browsers niet of minder goed weergegeven. :mad: Maar als je die site vertrouwt kun je altijd nog kiezen om hem met de Internet Explorer te bekijken.

Gebruik Mozilla (of Netscape of Opera) naast de Internet Explorer en je zal minder problemen aan dit forum hoeven voorleggen. Overigens alle lof voor de mensen van dit forum!
Downloaden: www.mozilla.org kies Mozilla 1.6 of Mozilla Firefox, de browser van de toekomst!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door Gulzar
Sinds ik Mozilla gebruik hoef ik niet meer elke 2 maanden Windows opnieuw te installeren.
Zonder Mozilla, hoef ik Windows ook niet om de 2 maanden opnieuw te installeren.
Het is maar hoe je surft en wat je laat installeren.
Zelfs met "riskante" sites, heb ik geen problemen daarmee.
Ad-aware en Spybot vinden heel weinig tot geen Spyware op mijn pc.

Als het alleen om Spyware gaat, hoef je niet meteen de hele Windows opnieuw te installeren.:rolleyes:
Virussen zijn voor zo ver ik weet, meestal op Windows gericht en niet speciaal op Internet Explorer.

Een goede spyware/virus/trojan scanner + Firewall doet wonderen.:)
 
Maar Crash, feit is dat IE wel héél erg vatbaar is voor vooral active-X exploits. Browserhijackers hijacken altijd IE en nooit Mozilla, Firefox of Opera.

Sekssurfen doe ik niet, maar ik vind Mozilla Firefox wel een héle fijne browser. IE gebruik ik eigenlijk alleen maar voor Windows Updates.

Naast de grotere veiligheid hebben Mozilla en Mozilla Firefox nog andere voordelen boven IE. Zo zit er een pop-upstopper in ingebouwd, zodat je daar geen apart programma meer voor hoeft te installeren. De opties voor het legen van de cache, verwijderen van cookies, e.d. zijn véél overzichtelijker dan in IE. Ook ideaal in Mozilla Firefox vind ik de opties voor het uitprinten van webpagina's. (Nooit meer dat geklooi met IE, waarbij bijna altijd stukken van de site wegvallen als je die wilt printen.) Mozilla Firefox is wat mij betreft een echte aanrader. Wil je een browser waar meer inzit dan alleen een browser, zoals een e-mailclient, kies dan niet voor Mozilla Firefox maar voor de Mozilla Suite. Mozilla en Mozilla Firefox zijn er trouwens inmiddels ook in het Nederlands. Opera is trouwens ook best een mooie browser, maar ik vond dat programma toch wat 'log': te veel opties die ik helemaal niet nodig heb. Firefox heeft alles wat ik nodig heb en niets overbodigs. Bovendien krijg je bij de gratis versie van Opera reclame te zien, daar houd ik niet van. Maar Opera is qua veiligheid (i.v.m. browserhijackers) nog altijd een véél betere keuze dan IE.
 
Geplaatst door buffy
Maar Crash, feit is dat IE wel héél erg vatbaar is voor vooral active-X exploits. Browserhijackers hijacken altijd IE en nooit Mozilla, Firefox of Opera.
Oke ik weet dat de "rotzooi" gericht is op IE, maar met gezond verstand en opletten kom je een heel eind.:)
 
Geplaatst door crash

Oke ik weet dat de "rotzooi" gericht is op IE, maar met gezond verstand en opletten kom je een heel eind.:)

Zeker, daar heb je helemaal gelijk in. Een groot deel van de ellende die voorbijkomt in 'Helpmij tegen spyware offensief' is gewoon te voorkomen door een beetje op te letten waar je allemaal op klikt en waar je allemaal akkoord mee gaat.
 
Ik ga ook een eind mee met Crash, heb sinds jaar en dag IE en nog nooit problemen gehad. Ik heb wel een verwijt naar MS, het lek/patch-gehalte is te hoog, blijkbaar is vette winsten maken belangrijker dan een optimaal produkt leveren. Een lekje mag, zie ik ook bij Opera en Mozilla (en zullen er meer worden als deze browsers populairder worden, daar kan je op wachten) maar MS maakt er steeds meer een zooitje van. Toch ligt het voor een groot deel aan het surfgedrag en de instellingen in IE, die staan bij mij op zeer veilig. De discussie zal wel blijven, en dat mag. :)

Mooi dat M@rio het 1e bericht heeft aangepast (thnx) trouwens. :thumb:
 
Ik had het idee dat zelfs na het verwijderen van al die troep Windows minder goed bleef functioneren, vandaar dat ik meestal koos voor een verse installatie. Maar dat is wel een radicale oplossing. Dat is nu dus niet meer nodig en ik hoef ook niet meer al die programma's te installeren en gebruiken tegen spyware, virussen, pop-ups en dergelijke. Ik vind dit toch een groot voordeel, het bespaart me veel tijd en moeite. Trouwens ook met Mozilla slaat mijn viruscanner wel eens alarm, maar dat is maar heel zelden.
En sites die niet goed worden weergegeven vind ik meestal ook niet interessant, de grote meederheid kun je goed bekijken met Mozilla.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan