Veiligheid draadloos surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvesAtHelpmij

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Ik heb voor mijn laptop een USB adapter aangeschaft om op de camping te kunnen internetten. Hoe veilig is dit eigenlijk? Zijn er nog bepaalde instellingen in Vista die ik moet activeren zodat andere campinggasten niet zomaar op mijn laptop kunnen komen via wifi?

Welkom op Helpmij

Sowieso kan het geen kwaad om je werkgroepnaam te veranderen naar iets anders dan "werkgroep"

Verder, als de campingbaas zn huiswerk goed gedaan heeft zit het met veiligheid wel ok. Is het een gewoon "thuisnetwerk" met een routertje hier en daar en inloggen maar of een systeem waarbij je vooraf minuten koopt...?

Vertrouw niemand op zn vriendelijke voorkomen, ook de campingbaas niet, wees altijd alert en achterdochtig. Pas op met gevoelige informatie zolang je niet 100% zeker weet dat t veilig is.

Laatst bewerkt:
Dank!
Eventueel 'inbreken' zou dus alleen kunnen via het netwerk waarmee je verbinding hebt, en niet rechtstreeks via de USB adapter?

Ik denk dat hij een dongle bedoelt en dan heeft de campingbaas er weinig mee te maken Je kan dan ook midden op de veluwe internetten.

Nee hoor, hij bedoelt gewoon een WLAN USB stick met externe RPSMA antenne aansluiting.

De kans dat iemand stiekem op je jouw laptop zit rond neuzen via het netwerk is klein. Als je een wachtwoord op je laptop hebt staan en niet al je gevoelige informatie in je gedeelde mappen hebt staan, dan kan je zonder probleem op een onbeveiligd netwerk. Ik zou wel een firewall aan hebben staan aangezien je niet zeker weet of er op de router op de camping ook een firewall staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan