veiligheid eigen gameserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Mijn zoon wil voor een online spel zijn pc als server gaan gebruiken en zo met een aantal vrienden spelen
Mijn vraag is dan hier .Hoe gevaarlijk kan dit zijn voor inbraak op de andere pc's die op de router staan??

Niet schokwekkend voor zover ik weet.

Je forward in de router de specifieke poort naar zijn pc dus die poort is voor de andere pc's niet beschikbaar.

Niet schokwekkend voor zover ik weet.

Je forward in de router de specifieke poort naar zijn pc dus die poort is voor de andere pc's niet beschikbaar.

maar kunnen kwaadwillenden dan niet via die poort naar binnen?
Is dat moeilijk die poort forwarden in de router

Poort forwarden is niet zo heel moeilijk.

Inloggen in je router en even op zoek gaan naar het forwarden (Meestal iets met Applications) en de juiste poort invullen en het IP van de pc van je zoon invullen.

Mocht je daar niet uit komen, meldt even het type router welke je gebruikt.

Denk je dat je de enige bent met die poort open? Iedereen die de standaardpoort voor de server van het spel gebruikt heeft hem open staan dus het lijkt me relatief wel veilig :)

Poort forwarden is niet zo heel moeilijk.

Inloggen in je router en even op zoek gaan naar het forwarden (Meestal iets met Applications) en de juiste poort invullen en het IP van de pc van je zoon invullen.

Mocht je daar niet uit komen, meldt even het type router welke je gebruikt.

Denk je dat je de enige bent met die poort open? Iedereen die de standaardpoort voor de server van het spel gebruikt heeft hem open staan dus het lijkt me relatief wel veilig :)

ok
ik hou de vraag nog ff open tot het zover is

Het risico wat je loopt valt best mee. Vooral als je router ook nog een hardwarematige firewall heeft.

Wat ik wel zou doen is een softwarematige firewall installeren op de server pc. Op die manier ben je goed beschermt tegen uitgaand en inkomend verkeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan