Veiligheid eigen WLAN teste

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluisje0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Ik wil graag mijn eigen draadloze netwerk testen op veiligheid. Ik heb een WPA key omdat 3 van de 4 PC's WLAN adapters hebben die tot WPA gaan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik vanaf een niet aangekoppelde laptop kan testen of ik makkelijk in mijn netwerk kan ïnbreken"?

Alvast bedankt voor de hulp.

ps. Dit is puur voor eigen gebruik. Als je het weet, maar niet online wil zetten kan het ook via een PB.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Simpelste gewoon testen of je erop komt, zonder de goede WPA key te gebruiken.

Hoi,

Met een niet aangekoppelde laptop zal je ook nog geen 'sleutel' hebben gegeven, maar wordt op die laptop je netwerknaam wel 'gezien'.
Zodra je daarmee verbinding wil maken, wordt om die wpa-sleutel gevraagd. Bovendien zie je staan dat het om een beveiligd netwerk gaat.
Als dit niet het geval is, kan je er in principe in zónder een wachtwoord op te geven.
Dan ben je dus niet beveiligd.
Heb je ook MAC-filtering op de router ingesteld, dan kom je er met die laptop nog niet in, ook al tik je de goede WPA-code in.

Bedankt voor de antwoorden.

Ik wil graag testen of mijn WPA key dermate goed is dat deze niet (makkelijk) gekraakt kan worden. Ik heb op al mijn PC's de WPA key ingevuld en het netwerk loopt prima. Ik heb zitten googlen en zag diverse programma's voorbij komen zoals Aircrack.

Is er een programma dat makkelijk te gebruiken is om te testen of mijn paswoord makkelijk gehacked kan worden..... en zo ja, hoe werken die.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan