Veiligheid en annoniem zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyberPirate

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Soms is het erg prettig dat je IP niet zo gemakkelijk te zien is.

Op een normaal forum als deze gebruik ik natuurlijk gewoon mijn gangbare verbinding en gewoon mijn eigen IP. Heb tenslotte niets te verbergen. Maar net als *31* toetsen als je niet wilt dat de gene die je belt jouw nummer ziet, zo is het ook erg lekker om te weten dat je IP verbergen vrij simpel is.

Een firewall is vaak niet het enige wat je nodig hebt om veilig te kunnen rondneuzen.
Er zijn simpele programma's die een (snelle) Proxy server voor je opzoeken, dus zonder dat je het zelf hoeft te doen, met alle instellingen van dien (overigens is laatst genoemde wel veiliger, maar daar kom ik later nog wel op terug)

Programma's als Hide IP of Anonymizer zijn goede voorbeelden.
Denk nou trouwens niet meteen dat je als je gekkigheid wil uithalen niet te achterhalen bent! Zoals bij een telefoontje met *31* kan de KPN zien wie jij bent... zo zijn er tal van mogelijkheden alsnog achter je IP te komen. Maar voor wie niet wil dat 'een gewoon forumpje of site' meteen jouw IP gaat loggen... + het is een extra beveiliging.

Groot nadeel: De verbinding is meestal langzamer dan de gemiddelde ADSL aansluiting. Dus heb even geduld:confused:

Hoi mag ik vragen wat je met dit bericht wil.

voor tips hebben we een andere sectie.
de sectie tips en handleidingen.

Ooh ok... ja het is gewoon een tip... Extra info zeg maar. Be cool, be cool.

Het is soms best handig als je ergens (ontrecht) geblokkeerd bent en je opnieuw wilt registreren.

Ik wou me eens aanmelden bij een site waar je maar 1 keer per IP mocht aanmelden. Dus via een proxy gedaan, controle zat alleen maar op de registratie dus bij gewoon gebruik kon ik zonder. :thumb:

Helaas heeft dit ook een andere kant: Mensen die irritant willen zijn kunnen via allerlei proxy's altijd terugkomen.... kan je weinig tegen doen.

Ja klopt.... kan heel erg lastig zijn dat die 'problemenmakertjes' steeds terug komen. Zie je helaas nog te vaak gebeuren idd.

Waarom zou je je IP-adres willen verbergen?????
Het IP-adres is alleen maar te zien door admins en mods, en zolang je niets te verbergen hebt lijkt het me ook absoluut niet noodzakelijk toe.

Blue Thunder zei:
Het IP-adres is alleen maar te zien door admins en mods, en zolang je niets te verbergen hebt lijkt het me ook absoluut niet noodzakelijk toe.

Zie het voorbeeld wat ik noemde. :)

Blue Thunder zei:
Op de rest van het internet kan iedereen bij wijze van speken een admin of een mod zijn (om in jouw termen te blijven). Je weet niet wie dat zijn, wat men kan en wat men misschien van plan is.

Er zijn héél veel situaties waarin het legitiem is om de mogelijkheid te willen hebben geen IP achter te laten/te tonen aan de sites waar je komt.

Blue Thunder zei:

En om die reden verberg ik (bijv hier) ook mijn IP niet... Ik draag ook geen masker als ik een winkel inloop bijv want ik ben van plan netjes te betalen voor mijn pakje melk :D Dus hoef ik me niet te verstoppen... Maar er zijn situaties (zoals BrEeZeR al zei) waarin het eruuug handig kan zijn.

Edit: Ik las net de post van puppie... Is het eigenlijk niet de bedoeling dat ik dit soort posts hier plaats? Zo nee, zo iemand me dan even het deel van het forum aan kunnen wijzen waar je tips en zo mag plaatsen.... ik ben hier pas dus ben nog niet zo wegwijs waar alles staat hier. Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan