Veiligheidslek in Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

xanax

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Berichten
222
AMSTERDAM - Microsoft waarschuwt voor een veiligheidslek in diverse versies van z'n Windows Media Player. De softwaregigant heeft reeds een lapmiddel beschikbaar.


De onvolkomenheid betreft het deel van de Windows Media Player waarmee gebruikers nieuwe skins (naar voorkeur te downloaden grafische verschijningsvormen van de speler) kunnen downloaden.

Via het lek kunnen computerkrakers nietsvermoedende gebruikers een kwaadaardig programmaatje laten downloaden door de suggestie te wekken dat het een skin betreft. Eenmaal geïnstalleerd op de computer van de gebruiker kunnen computercriminelen eventueel binnendringen op de pc van het slachtoffer.

De fout treedt niet op in de versie 9.0 van Windows Media Player. De patch is te downloaden op de website vanMicrosoft:http://www.microsoft.com/technet/treeview/?url=/technet/security/bulletin/MS03-017.asp
 
En NOG een:

AMSTERDAM - Microsoft heeft een beveiligingslek gedicht in Hotmail nadat bekend was geworden hoe doodeenvoudig het was om andermans wachtwoord aan te passen, zo schrijft Webwereld. Wat had je nodig: het e-mailadres van je slachtoffer en twee webadressen.

Op een mailinglist legt Muhammad Faisal Rauf Danka hoe het werkte.

Een paar uur nadat de uitleg op de mailinglist was verschenen, had Microsoft het probleem aangepakt. Danka probeerde de softwaregigant al vanaf 12 april te waarschuwen dat het lek bestond.

(nu.nl)
 
Al die veiligheidslekken van Microsoft doen me weinig. Zo kun je wel de godganse dag patches blijven downloaden. Ik blijf niet aan de gang.
 
Pepermuntje,

Je kunt ook de automatische updater aan zetten. Zo zie je wanneer er een belangrijke update binnenkomt.

En je kunt aangeven dat je via email een bericht wilt onvangen als er een update is.
 
Geplaatst door saldos
Pepermuntje,

Je kunt ook de automatische updater aan zetten. Zo zie je wanneer er een belangrijke update binnenkomt.

En je kunt aangeven dat je via email een bericht wilt onvangen als er een update is.

Ja, daar had ik even niet aan gedacht omdat die auto-update altijd uit staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan