Veiligheidsverklaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Beste mensen,

Even een beetje achtergrond achter m'n probleem. Ik ben storingsmonteur bij een bedrijf dat voeding maakt voor in ziekenhuizen en dergelijke. Binnen de fabriek dus een boel proccestechnologie. Nu is het zo dat eens in het jaar de fabriek 3 weken stil komt te liggen en in die 3 weken word er een boel onderhoud gedaan. Dit jaar is het mijn taak om een aantal regelkleppen op te sturen naar een bedrijf dat ze voor ons reviseerd.

Nu willen ze vanuit dat bedrijf dat er een veiligheidsverklaring word afgegeven per regelklep. Dit houd in dat wij verklaren waarmee hij is schoongemaakt en waarvoor hij word gebruikt en dergelijke. Nu ben ik al een tijdje aan het knutselen maar alles wat ik doe werk niet echt soepel.

Wat ik wil is als volgt.

Je opent een document (b.v. met de naam veiligheidsverklaring)

Je kiest in het eerste scherm de desbetreffende contactpersoon.

Dan klik je op een knop volgende ... en kiest vervolgend de id code van de klep...
maar goed ergens gaat er iets mis.

Ik gebruik als voorbeeld een dingetje wat ik ergens heb gevonden op internet met de naam adreskeuze excel. dit is ook de manier waarop ik het wil doen

kan iemand mij weer op het recht spoor zetten. Is dit een goed manier om het te doen en wat kan ik fout doen...

met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Bijlagen

Met hoeveel manier kun je in VBA een excel database aan een worddocument knoppen?? Ik ben het spoor steeds erger bijster. Heb nu al een poosje op het forum aan het zoeken geweest. En er zijn een heleboel vragen met het samenvoegen en dan afdrukken.

Dat wil ik niet.. ik wil aan de hand van een ID code van een klep de gegevens van deze klep in het formulier gooien. Nu zou het betekenen dat ik dat allemaal zou moet overtikken.

HELP HELP HELP

Laatst bewerkt:
noodkreet III

ik heb mijn programmatje tot op de botten uitgekleed... nu krijg ik zodrag ik het eerste stuk weer in de code zet de volgende melding ( zie plaatje ) . Weet iemand wat dit inhoud..

Bijlagen

• proggie.gif
    proggie.gif
    5,5 KB · Weergaven: 53
Henry,
je vraag is voor mij niet helemaal duidelijk, als je je vraag deze beter kunt omschrijven kan ik je misschien wel helpen.

groet Jan.

hey Jan

Het beste wat ik nu kan doen is het hele probleem beschrijving maken.

Wat ik wil is als volgt.

Ik heb een excelfile nl. kleppensamson.xls
Hierin staan alle gegevens van kleppen van de fabriek + de contactpersonen die met deze kleppen te maken hebben.

De gegevens van de kleppen staan op Blad1 en de Contactpersonen op Blad2.
Nu wil ik met deze gegevens de veiligheidsverklaring laten invullen als volgt.

Men opend het sjabloon.
Men krijgt voor hem de veiliheidsverklaring + een userform met de naam contactpersoon.
Op dit form staat een keuzevlak (combobox) en deze is gevult met de namen op in het lijstje van de Blad 2 van het excelbestandje.

form1.gif

Hier kies je een contactpersoon uit en klikt op het knopje volgende
De gegevens van de geselecteerde contactpersoon worden in de veiligheidsverklaring ingevult en er opend een 2e form. Op dezelfde manier worden de kleppen in een combobox gezet en is het weer het zelfde lied.
Eentje kiezen en + druk op de knop volgende.
De gegevens van de klep worden in dezelfde veiligheidsverklaring gezet. En het formulier gesloten.

Nu gebruik ik een voorbeeld van Paul snip.. Op die manier wil ik de connectie maken met mijn excelfile.

http://www.paulsnip.nl/content/voorbeelden.asp?action=item&id=721&grp=0

Maar wat ik ook doe..
zijn voorbeeld werkt wel goed en zodra ik deze code in mijn eigen programma gebruik werkt dit niet.

Ik hoop dat je mij verder kan helpen

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek

Henry,
Met de gestuurde gegevens moet je vraag opgelost kunnen worden. Het ontbreekt me de eerste dagen jammer genoeg aan tijd om je probleem verder uit te werken.

Je userform werkt nu alvast op de naam op zijn plaats te zetten, verder kwam ik niet,

succes,

groet Jan.

Bijlagen

Beste mensen,

heb contact gezocht met de auteur van m'n voorbeeldje en dit was zijn antwoord

Hallo Henry,

Ik denk dat het toch wel iets te maken heeft met de versie van Office die je gebruikt. Op de een of andere manier geeft
rs.Open "SELECT * FROM [Blad2$]", conn
Alle rijen van de sheet terug, dus ook alle lege rijen onder de laatste naam en aangezien die een naam bevatten die Null is, geeft de combobox een foutmelding (kan geen Null-item toevoegen, kwam ik in debugmode achter). Dat is eenvoudig af te vangen met
rs.Open "SELECT * FROM [Blad2$] WHERE Not IsNull(naam)", conn
En dan doet de userform het goed. Die debugmode doe ik door bij het optreden van de fout op Debug te klikken (ipv beeindigen) en dan met F8 door de code te wandelen, instructie voor instructie, tot ik een fout tegenkom. Als ik dan met de cursor boven variabelen of objecten zweef, dan komt in een tooltiptext de waarde naar boven en dan zie ik dat rs("naam") dus Null is.

Groetjes, Paul Snip

nu werkt mijn code goed en ben ik hard aan het verder bouwen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan