• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veiligheidswaarschuwing bij openen PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

s0me0neelse

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2017
Hallo,

bij elke PDF file die ik probeer te openen krijg ik een veiligheidsmelding
de optie "uw beslissing onthouden en niet meer vragen" ontbreekt. Onder
opties heb ik gezocht maar vind nergens de mogelijkheid deze vervelende
melding weg te krijgen!

Is dit mogelijk?

En wat is de relatie met excel? ik neem aan dat je de pdfs niet in excel probeert te openen?

Laatst bewerkt:
Lees dit artikel. Voor Office 365/2016 moet je de 12 (of 14) vervangen door 16
https://support.microsoft.com/en-us...hyperlink-warning-messages-in-2007-office-pro

Bedankt...

de site geeft een oplossing:

Ingeven van DisableHyperlinkWarning en wijzigen waarde van 0 naar 1 onder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Common
levert geen resultaat op. Daarna kan nog een laatste optie geactiveerd
worden onder : HKEY_CLASSES_ROOT\<CLSID>\EditFlags
Helaas ontbreekt deze registry waarde volledig.

Verder opzoek dus.

Laatst bewerkt:
Plaats eens een schermafdruk van de melding die je krijgt.

Bij deze...

Op de helpsite van Microsoft werd er al veel over geschreven, helaas blijven er
vragen open. Met name van deze waarschuwing (gevaar voor virussen etc.)
zijn alle topics bijna gesloten... Een oplossing die voor de één wel werkt, werkt
voor de ander blijkbaar niet.

P.S.
Er is een melding dat het DWORD de waarde 0 of 1 als hexadecimaal i.p.v. decimaal
opslaat, dit gebeurd bij mij ook. Hoe dit probleem wordt aangepakt weet ik niet,
topic is helaas ook gesloten zonder oplossing

Bijlagen

• melding.jpg
    melding.jpg
    45,7 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Als deze sleutel er niet is kun je die uiteraard aanmaken:
HKEY_CLASSES_ROOT\PDFFile

Daarin maak je dan de DWORD sleutel EditFlags en die geef je de waarde 10000
Gebruik DWORD 32 bits bij een 32 bits Office en 64 bits bij een 64 bits Office.
Probeer het dan nog eens.

Oke,

de sleutel aangemaakt, ik heb de 64Bits office
Geeft helaas geen resultaat, melding blijft me ergeren :-)
Heb de 1000 overigens in 10000 veranderd, geen verschil

Bijlagen

• regedit.jpg
    regedit.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Misschien dat er een herstart van de PC voor nodig is, anders ben ik ook wel door de ideetjes heen.

Kan dit niet te maken hebben met een instelling in > Opties voor Excel > Vertrouwenscentrum? O.a. zou het uitmaken als je de schijf als vertrouwde locatie toevoegt?

Laatst bewerkt:
@edmoor
Helaas heeft een herstart ook geen soelaas geboden :-(

@Senso
Bedankt voor deze tip, had hem zelf ook al gevonden en de locatie waar de
documenten en alle excel gerelateerde bestanden te vinden zijn, al als
vertrouwde omgeving in het vertrouwenscentrum vrijgegeven. Helaas ook
zonder het gewenste resultaat.

Is het dan niet > Berichtenbalk > Nooit informatie over geblokkeerde inhoud weergeven aanvinken?

Ik denk dat je vanaf Excel 2022 eerst een juridische vrijwaring moet tekenen dat je nooit microsoft zal aanklagen voor de gevolgen van een schadelijke bijlage voordat je een bijlage mag openen

Het is toch wel een beetje van de zotte dat - als standaard oplossing geadviseerd door microsoft zelf - je de registry moet gaan aanpassen om geen meldingen meer te krijgen. :rolleyes:

Ik denk dat je die verklaring al getekend hebt. Daar zorgen Microsoft, Google, Facebook en die andere grote jongens wel voor. Zij verdienen dik geld en de fora kunnen de problemen gratis oplossen. Wanneer heeft Microsoft nou een ton overgemaakt naar Helpmij.nl? Dat is toch een kleinigheid.

Deze nog gevonden.

Jammer,

allemaal bedankt voor het helpen zoeken naar een oplossing.
Registry, trusted locations, allemaal al geprobeerd, ik zal me er maar bij
neerleggen dat het gewoon niet mogelijk is. Alle PDF's omzetten naar
MS Word bestanden. Daarmee is op een minder mooie manier het
probleem ook opgelost ;-)

Gewoon belachelijk. Is toch lachen en huilen met de pet op als je dat leest. Have a Nice Day. De kat is van het balkon gesprongen en oma sprong er achter aan. Oma heeft het niet overleefd. Have a Nice Day zeg je dan. Als je die melding bekijkt dan waarschuwt deze voor virussen en ongeoorloofde wijzigingen. Op de eerste plaats een taak van het securityprogramma en als dit bestand op jouw pc schadelijk zou zijn (wat dan zeer vreemd is), immers dan ben je toch al te laat. Waarom bij de melding niet zetten > Deze melding niet meer weergeven. Dan is het toch een bewuste keuze van de gebruiker.

Overigens krijg ik die melding in versie 2007 niet. Maar dat zal ook wel weer ergens te lezen zijn. Groeten.

Laatst bewerkt:
Breng een stem uit op die Uservoice suggestie, dat helpt ECHT. De top-issues die in Uservoice staan daar wordt serieus naar gekeken door MSFT. Een beetje klagen op dit forum helpt in ieder geval niks.

@Senso
de keuze zou idd bij de gebruiker moeten liggen, aan de andere kant is men niet verplicht software van MS te gebruken !

@jkpieterse
als ik zie hoeveel er al geklaagd is op foren, o.a. op die van MS zelf, heb ik niet de indruk dat MS van plan is hier iets aan te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan