Veld afhankelijk van checkbox zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlebbink

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Het lukt mij niet in een doorlopend formulier een veld afhankelijk te maken aan een checkbox.

Mijn bedoeling is het veld te vervangen door streepjes. In mijn voorbeeld moet afhankelijk van de checkbox het dataveld onzichtbaar worden gemaakt en een label met streepjes zichtbaar.
Dit item is vast al eerder aan de orde geweest, maar misschien is er een andere oplossing.

Bijlagen

Je moet het ook niet met een macro willen doen... :D.

Bijlagen

Dit is het niet.

Het is de bedoeling, dat in het doorlopend formulier, de regels, bij het laden, streepjes laat zien als chkTest "onwaar" is en de velddata als chkTest "waar" is.
Nu is het zo, dat bij het laden de eerste regel bepalend is voor het doorlopend formulier.
Misschien is het niet mogelijk dit in Access te verwezenlijken. In dat geval moet ik op zoek naar een andere oplossing.

Dit is het wel, maar je snapt het concept van een doorlopend formulier nog niet helemaal :).
Je hebt in je formulier namelijk maar één exemplaar van elk veld staan dat je herhaald ziet op het formulier. Als je dus op het selectievakje klikt verander je maar 1 veld. Omdat dat veld tig keer herhaald wordt op je scherm lijkt het echter alsof je ze allemaal aanpast. Dat is dus schijn.
Dit soort technieken moet je ook nooit op een doorlopend formulier gebruiken omdat het uiterlijke aspect de zaak nogal vertroebelt. Op een enkelvoudig formulier werkt het perfect.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het. Jammer dat het zo niet op te lossen is. Maar ik kom er wel uit.

Ik denk dat je met 2 textboxen in combinatie met voorwaardelijke opmaak vrij goed kunt realiseren wat jij wilt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan