veld gedeeltelijk deleten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebracht

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
23
Ik heb een artikelen database. In het artikelnummer staan fouten die ik met een update qurey wil wijzigen. Bijv; 1125BG240300EBB moet worden1125BGB. Dus 240300EB moet tussenuit. De eerste 6 caracters en de laatste moeten in elk artikelveld gehandhaafd blijven. De database is nogal groot, dus dit handmatig doen is onmogelijk.Ik werk met access 97 omdat de database oud is en niet geconverteerd mag worden. Hoe moet ik dit in een query doen.

Alvast bedankt Gerard
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een artikelen database. In het artikelnummer staan fouten die ik met een update qurey wil wijzigen. Bijv; 1125BG240300EBB moet worden1125BGB. Dus 240300EB moet tussenuit. De eerste 6 caracters en de laatste moeten in elk artikelveld gehandhaafd blijven. De database is nogal groot, dus dit handmatig doen is onmogelijk.Ik werk met access 97 omdat de database oud is en niet geconverteerd mag worden. Hoe moet ik dit in een query doen.

Alvast bedankt Gerard


De volgende query
Code:
UPDATE Tabel1 SET test = Left(test,6) & right(test,1);

Succes

Wim
 
Allereerst bedankt voor de reactie. Het is misschien dom, maar ik krijg het niet voor elkaar met jouw regel.

Gerard
 
Allereerst bedankt voor de reactie. Het is misschien dom, maar ik krijg het niet voor elkaar met jouw regel.

Gerard

Wat krijg je dan niet voor elkaar.
Je moet natuurlijk wel de juiste veldnaam en tabelnaam in deze query zetten en dan werkt hij perfect.

Kan je anders even een extract van je database tabel sturen (mag ook in Excelformat) en uiteraard zonder gevoelige gegevens. Dan kan ik even daar naar kijken.

Wim
 
Het lukt nu wel. Er stonden een paar verkeerde tekens in mijn Query. Mijn versie werkt niet met komma, maar met puntkomma.

In ieder geval bedankt
 
Het lukt nu wel. Er stonden een paar verkeerde tekens in mijn Query. Mijn versie werkt niet met komma, maar met puntkomma.

In ieder geval bedankt

Oh?
Welke versie heb jij dan. Bij mij werkt het al vanaf vesie 2000 met een komma.

Maar blij dat je probleem is opgelost.
Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan