Veld in formulier schonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Scarie,

Klopt inderdaad. Nu werkt de code! Thanks
Alleen er wordt nu ook steeds een nieuwe record aangemaakt en eigenlijk zou ik het willen hebben dat de bestaande record met gegevens steeds wordt gewist (zie de 3e reactie) Anders heb ik na een maand een tabel met ik weet niet hoeveel records.
Wat denk je, is dat mogelijk...?

Daar zal wel een truck bestaan om het record niet op te slaan bij het sluiten van het formulier maar die ken ik nog niet. Maar een ander middel is dat je een verwijderquery maakt en in plaats van vanzwam zijn code plaats je dan:

docmd.SetWarnings False
DoCmd.OpenQuery "naam_van_uw_verwijderquery", , acEdit
docmd.SetWarnings True

Dus gaat hij het record opslaan bij het sluiten van uw formulier, maar gaat het terug verwijderen bij het openen zodat je altijd op een blanco komt te staan.

Hey Scarie
Dat lijkt de oplossing.
Als je nog even een voorbeeldje geeft hoe ik een verwijderquery maak..... :o denk ik dat het me moet lukken.
Thanks!

Ik heb iets gemist zie ik. Maar als je zo wil hebben, ok mij goed hoor, maar waarom dan een database? Of zie ik iets niet?:)

Ik begrijp je reactie, van Zwam.
Het formulier en het tabel wordt slechts gebruikt om samen met een ander formulier en tabel een rapport te genereren. De data die in het betreffende formulier wordt ingevuld betreft slechts "memo' data die slechts 1 maal wordt gebruikt. Ik hoef het dus niet te bewaren en daarom mag het steeds overschreden worden.

Oh ja, in dat geval.:) dan is het natuurlijk aangewezen, dat het record overschreven word. :thumb:

Oh, wat betreft je vewijder query:

Klik query's ->nieuw -> tabel toevoegen -> en sleep alle velden naar de query. Klik nu in menubalk "Query" en kies voor verwijder query. save en geej een naam. Gebruik nu de code die scary gegeven heeft, in plaats van de mijne.

Laatst bewerkt:
beste vanzwam en scarie

Perfect - het werkt!!!:thumb: Weer een probleem opgelost.
Beiden heel erg bedankt
:)

Je maakt een query en selecteer al je velden erin, dan ga je in het menu "query" bovenaan en selecteer daar "verwijderquery"
In de "help" van access staat al een hele boel informatie van hoe je tabellen, query's, rapporten enz... maakt. Ik ben al een tijdje met access bezig en maak er nog steeds gebruik van. Alsook heb ik een boek gekocht waar al die zaken instaan. Zeer handig hoor. Soms moet ik nog eens beroep doen op experts zoals vanzwam, Bartuls, Anne-Marie, Beheer25 enz..., maar het geeft toch een grote voldoening indien ik zelf iets vind...al doende leert men zeg ik altijd. Niettegenstaande zal ik altijd proberen te antwoorden op de vragen die er gesteld worden in dit forum, hoe simpel die ook zijn om op te lossen. Access is redelijk ingewikkeld en men kan soms wel iets banaal over het hoofd zien zodat de hele boel niet functioneert.

Nog veel succes,

@ scarie, mij nu niet bestempelen als expert hoor :o

Ik ben nu al wel verschillende jaren actief met Acces, maar ik ken maar eigenlijk 50% van de mogelijkheden.
Ik heb 4 dikke boeken, en die moet ik regelmatig raadplegen hoor. Dus acces niet niet zo eenvoudig, zoals sommigen wel denken. Vooral als de een DB wil opzetten, met modules. Maar waarom alles intikken, als acces het voor jou kan ? :D

@ oosterbaan S S, blij dat je geholpen bent, dus graag gedaan.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan