veld in koptekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Als ik velden invopeging met verwijzing `Ref`, werkt het prima behalve in de koptekst, waarom?:o

Hoort dit ergens anders bij?
Zo nee dan begrijp ik jou regel niet.
Als je een antwoord op een vraag wil hebben probeer de vraag dan duidelijk te stellen.

Hai, :D

Inderdaad iets meer info mag best!

Maar goed een Ref-veld (Kruisverwijzing) werkt dus prima in een Koptekst. (of je hebt hem niet goed aangemaakt)

Ik neem aan dat jij bedoeld dat je een bestaande bladwijzer hebt aangepast en dat het gekoppelde ref-veld niet (Gelijk) geupdate wordt? Of te wel de wijziging is niet meteen zichtbaar...

Schakel even naar Afdrukvoorbeeld en terug en nu is het veld wel bijgewerkt..

See Yah! :thumb:

klopt

Inderdaad wordt de koptekst dan wel ge-update. Ik ben echter dit document aan het maken om het door anderen in te laten vullen, het gaat hier om hetzelfde formulier waarin die keuzelijsten voorkomen(zie mijn vraag daarover). Ik wil niet vragen of ze tussendoor ff op het afdrukvoorbeeld willen klikken.:(

Ja je kunt dezelfde handeling automatiseren en dan is het probleem ook opgelost..

Met deze code ben je er:
Code:
Sub UpdateHeader()
    With Application
        .ScreenUpdating = False
        .ActiveWindow.View = wdNormalView
        .ActiveWindow.View = wdPrintView
    End With
End Sub

Zie bijlage voor voorbeeld! :thumb:

Bijlagen

TOF!

Alweer een probleem opgelost, ik leer elke dag bij! Hartstikke bedankt!:thumb:

toch nog een klein probleempje

Bij mij op de pc werkt het prima maar als ik het document naar iemand stuur en die opent het dan, dan werkt het niet. Alle velden in het document worden dan telkens ge-update behalve de kopteksten. Ik heb eht document als sjabloon naar ze gemailed in de hoop dat de macro's dan meegenomen worden maar dat helpt ook niks, of is dat flauwekul?

Als jou macro in een sjabloon zit en je maakt een document op basis van deze sjabloon dan zal de relatie met de sjabloon verbroken worden als je deze naar iemand per mail verzend.

De macro's blijven gewoon in de sjabloon staan en in het document staat dan inderdaad niets.

Het sjabloon sturen is op zich een goed idee maar ook dit hoeft niet meteen te werken. Als deze sjabloon in de map sjablonen van de gebruiker staat dan geef ik je een betere kans.

Als een document een verbroken relatie heeft met zijn sjabloon dan zal Word op zijn vertrouwde locaties opzoek gaan naar dit sjabloon. (De map sjablonen is zo'n locatie)

Dus laat hem het sjabloon in zijn map sjablonen zetten en het nog eens proberen.

Eventueel kan hij hem opnieuw koppelen via: Extra/Sjablonen en invoegtoepassingen in het vak "Documentsjabloon" via bladeren naar het sjabloon gaan en opnieuw koppelen..

Maar goed gaat het hier om iemand die hem maar zelden gebruikt dan kan hij ook even naar afdrukweergave schakelen ook dan wordt de waarde in de koptekst ververst...

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan