Veld in tabel als Lookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschrijver

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Goedemorgen,

Ik heb een tabel, die ziet er ongeveer zo uit.

Monsternummer ----- Cilinder ------- Massa
Autonummering .........integer...........Lookup box met invoervak

Ik heb totaal 6 monsters. Wat inhoudt dat ik voor elk monster, dmv keuze met invoervak een Massa moet kiezen.

Is het mogelijk om, als ik bij het eerste monster de massa selecteer, dat hij dezelfde massa bij de overige 5 monsternummers ook invult?

Alvast bedankt!

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt wel een waarde als standaardwaarde instellen, maar die geldt dan voor alle records, niet voor een beperkt aantal. Bovendien zijn de records verder ook niet aan elkaar gerelateerd. Je zou misschien op het formulier dat je gebruikt om de monsters in te vullen een knop kunnen maken die 5 extra records aanmaakt met de gekozen massa. Maar ook dat is nog enigszins gecompliceerd, want die actie mag uiteraard maar één keer worden uitgevoerd; anders heb je 11 records i.p.v. één.

Als je er niet uit komt: maak een voorbeeldje, en post dat mee. Dan kunnen we wel iets voor je bedenken. Jouw vraag is dermate specifiek dat ik in ieder geval daar geen standaard oplossing voor klaar heb liggen. En als ik 'm moet maken, dan liever op de db waarin je 'm zelf gaat gebruiken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan