Veld invullen op formulier als aan een voorwaarde is voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimWetsuit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Berichten
4
Hallo
Ik zit al een aantal avonden te stoeien.

Wat ik wil is op een formulier een veld zichtbaar maken als uit de invullen van een ander veld blijkt dat een project subsidieabel is.
Hiervoor is in de tabel een ja nee veld aanwezig.
Bij afterupdate van het veld waarin voor het project wordt gekozen heb ik de volgende code geprobeerd.
Ik dacht hiermee de tabel aan te roepen, helaas dat gaat dus niet.
Hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel.

Code:
Private Sub ComboProj_AfterUpdate()
If Nz(Trim(Me.[TProjects].[Eligible]), "") = "" Then
    Me.FEHours.Visible = False
Else
    Me.FEHours.Visible = True
End If

End Sub


Is er iemand die mij zou willen helpen
 
Een Ja/Nee veld kun je op zich veel makkelijker testen:
Code:
If Me.Eligible=-1 Then
    Me.FEHours.Visible = True
Else
    Me.FEHours.Visible = False
End If

Ik ga er hierbij van uit dat je het Ja/Nee veld op je formulier hebt staan. Jouw code gaat nooit werken, omdat je een tabel aanspreekt. Dat kan in VBA alleen als je een recordset maakt. En het hoeft ook niet, als je het ja/nee veld op je formulier zet.
 
De mensen die het formulier in gaan vullen mogen niet bepalen of er een ja in de tabel staat.
Dus kan ik de ja nee veld niet op het formulier zetten.
Wat ik wel kan proberen is of ik het ingevulde ja nee veld, als niet wijzigbaar in het formulier kan opnemen.
Ik ga testen bedankt
 
Laatst bewerkt:
Helaas krijg ik het gekozen antwoord niet op het formulier.
Het is de derde kolom in de tabel TProjects.
Maar ik heb geen idee hoe ik die op mijn formulier zichbaar mak.
Het is al laat dat kan ook de oorzaak zijn, ik ga naar bed.
 
Probeer de code van Michel eens bij de eigenschap Current (Aanwijzen) van het formulier.
 
De mensen die het formulier in gaan vullen mogen niet bepalen of er een ja in de tabel staat.
Dus kan ik de ja nee veld niet op het formulier zetten.
Het checkveld kun je uitschakelen op je formulier, zodat het niet gewijzigd kan worden door een gebruiker, maar nog wel uitgelezen op het formulier. Ook kun je het onzichtbaar maken. In beide gevallen kun je het gebruiken in je code.
 
Het lukt me nog van geen kanten.
Mischien maak ik het wel steeds moelijker, maar
helpmij1.png


Hier zie je achter Projects bij WindMills -1 staan, dit is kolom 2, de afhangelijke kolom is kolom 1, waar dus WindMills staat.
Nu wil ik dus de waarde uit de niet afhangkelijke kolom (kolom2) over brengen naar het veld Project1 om daarna met die waarde het verborgen veld op zichtbaar te zetten.

Project1 maak ik dan uiteraard geheel onzichtbaar
Project is een onafhangkelijk veld wat na een druk op "OK GO" zijn waarde wegschrijft in een tabel in de backend.

Doe ik het te ingewikkeld of moet die stap er tussen en hoe krijg ik het dus werkend.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, wil je een waarde die je al hebt (in de keuzelijst namelijk) op een formulier zetten, zodat je er iets anders mee kunt regelen? Dat lijkt mij inderdaad een paar stappen teveel. Je kunt namelijk in dezelfde <Na bijwerken> procedure van de keuzelijst iets laten doen op basis van de waarde uit kolom 1 (ja, 1 want access beschouwt de eerste kolom als 0).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan