Veld kopieeren naar alle records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoi, weet niet of het mogelijk is maar het volgende:

Een veld uit een subform kopieeren naar alle records van een tabel.

Heb alle diverse geprobeerd maar kom er niet uit.

alvast bedankt,

Bijlagen

Wat is precies de bedoeling? Ik krijg je db wel geopend, maar als ik het formulier fOverzicht open, slaat-ie op slot, en kan ik hem alleen maar sluiten. Dat zal neem ik aan niet de bedoeling zijn....
Dus hierbij de vraag: welk veld wil je laten kopieren?

Zo uit de vuist weg zou ik zeggen: maak een bijwerkquery, die het veld bijwerkt met een waarde die bijvoorbeeld uit het formulier komt. Hang die aan een knop, en je bent er al.

Michel

Ik heb een beetje zitten klooien en denk wel, dat hij nu doet wat je wilt. Kijk maar, en we zien wel of hij doet of niet...

Michel

Bijlagen

Bedankt OctaFish, :thumb: hier kan ik wel mee voorruit.

Misschien dat iemand het ook zo kan maken met alleen code ipv een bijwerk query.

Als je de code achter de knop bekijkt, zul je zien dat er geen query achter hangt, maar dat er een SQL code wordt opgebouwd a.d.v. het pad dat je selecteert vanuit het subformulier.
Vervolgens wordt de query uitgevoerd met het commando Docmd.RunSQL.
Zoals ik al eerder schreef, zou je het ook met een vaste query kunnen doen, waarbij je een knop maakt die de query uitvoert. Maar dat is dus een andere oplossing dan die ik nu heb gemaakt.

Een ander alternatief is om een recordset te maken, en die vervolgens te openen, dan door alle records heen te lopen, elk record te editen en vervolgens te updaten.
Deze procedure is net zo ingewikkeld als ik hem hier beschrijf, en ik denk niet dat je er heel erg veel mee opschiet!

Michel

Laatst bewerkt:
Hoi, bij het invoeren van een locatie krijg ik de volgende foutmelding (zie foto)

Als locatie wordt een map gekozen met als naam "foto's" als ik de ' weghaal (dus fotos ipv foto's) werkt de code wel goed. Nu zul je denken "wijzig de naam van de map dan !" maar dat is geen optie omdat in die map tabbellen staan gelinkt met een ander programma. :(

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    8,2 KB · Weergaven: 19
Daneros,

Het is niet mijn bedoeling om vervelend te doen, maar jouw vraag heeft niets met de titel van dit onderwerp te maken. Mocht iemand op je laatste vraag een oplossing bieden, dan wordt deze door forum bezoekers op basis van de titel van deze posting nooit gevonden en dat is jammer. Dus is het beter om hiervoor een nieuwe topic te openen met een titel die een raakvlak heeft met jouw vraag.

Sorry heb helaas geen antwoord op je vraag. Ben wel benieuwd naar de oplossing.

Ben het wel een beetje eens met Bakk, maar ik wil je toch wel een beetje de goede richting in duwen:

Het ' -teken is een beschermd teken in VBA, en als je dus een tekst uitleest met een ' in de tekst, kan je een probleem verwachten.

Je zou de code
strSQL = "UPDATE Tgegevens SET Locatie = '" & sPad & "';"

kunnen vervangen door

strSQL = "UPDATE Tgegevens SET Locatie = " & Chr(39) & " & sPad & Chr(39) & ";"

Met deze aanpassing wordt het '-teken pas gemaakt in de SQL string, en niet meer gezien als quootje.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan