Jan de Ruyter
Verenigingslid
- Lid geworden
- 22 okt 2000
In access heb ik een ja/nee veld zitten als deze ingedrukt wordt zou er een veld moeten verschijnen waar gegevens in kunnen worden aangebracht.
Hiervoor gebruik ik de volgende VBA instructie.
Waarbij Milieu de ja/nee knop is en MilieuMaatregel het invulveld
Private Sub Milieu_Click()
If Me.Milieu = True Then
Me.MilieuMaatregel.Visible = True
Me.Repaint
Me.Refresh
End If
If Me.Milieu = False Then
Me.MilieuMaatregel.Visible = False
Me.Repaint
Me.Refresh
End If
End Sub
Wat gaat er helaas fout, bij het openen van het formulier waar ik deze actie op los laat staan de velden allemaal zichtbaar ondanks dat er nergens een ja/nee op ja staat, als ik nu op ja/nee druk dan gebeurt er niets met het invulveld, als ik dan het ja/nee veld op nee zet dan verdwijnt het invoerveld.
Dus dat lijkt wel te werken, alleen na het formulier weer op te starten staan alle invulvelden weer zichtbaar.
Ik denk dat ik iets moet aanpassen aan de default van het veld maar weet niet hoe ik dit moet doen, zou iemand mij hiermee kunnen helpen.
Hiervoor gebruik ik de volgende VBA instructie.
Waarbij Milieu de ja/nee knop is en MilieuMaatregel het invulveld
Private Sub Milieu_Click()
If Me.Milieu = True Then
Me.MilieuMaatregel.Visible = True
Me.Repaint
Me.Refresh
End If
If Me.Milieu = False Then
Me.MilieuMaatregel.Visible = False
Me.Repaint
Me.Refresh
End If
End Sub
Wat gaat er helaas fout, bij het openen van het formulier waar ik deze actie op los laat staan de velden allemaal zichtbaar ondanks dat er nergens een ja/nee op ja staat, als ik nu op ja/nee druk dan gebeurt er niets met het invulveld, als ik dan het ja/nee veld op nee zet dan verdwijnt het invoerveld.
Dus dat lijkt wel te werken, alleen na het formulier weer op te starten staan alle invulvelden weer zichtbaar.
Ik denk dat ik iets moet aanpassen aan de default van het veld maar weet niet hoe ik dit moet doen, zou iemand mij hiermee kunnen helpen.