veld meerdere malen in een document gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdelOk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Berichten
2
Voorbeed

regel 1 Beste meneer Jansen,
regel 2 Meneer ( ) wil u de rekening gaan betalen?


In een brief wil ik een keer een naam invoeren, zodat deze later automatisch in regel 2 wordt ingevoerd.
Ik kom er niet uit wie kan helpen.
 
Je kunt gebruik maken van DOCPROPERTIES, een ASK veld of een samenvoegveld , dat de gegevens bevat die je wilt kopieëren. Je leest dan met de REF velden op de gewenste plek de waarde weer terug. Het ASK veld ziet er dan zo uit in veldweergave : { ASK Naam "Typ de naam" } en het REF veld kun je makkelijk maken door op <Ctrl>+<F9> te drukken, en de veldnaam te typen. In het voorbeeld: { Naam }. Met <F9> worden de velden bijgewerkt. Dat gebeurt automatisch als je gaat afdrukken.
 
Beste Michel

bedankt voor je reactie

Na veel puzzelen lukt het mij om via { ASK Naam "Typ de naam" } de naam in het veld { Naam } te krijgen.
Het is niet geheel wat ik voor ogen had.


Ik zou graag in een tekst een naam willen typen, bijvoorbeeld hier Edwin en dat die naam automatisch in op een andere positie in het word document weer opduikt
Via de door jouw aangedragen oplossing moet ik steeds een soort variabele benoemen, dit kan ik een gebruiker van het document niet vragen.
Is het ook mogelijk dat er na de naam : een soort invoerveld is onderstaand aangegeven d.m.v. hoofdletters en dat de naam automatische na bv drie regels weer ingevoegd worden na de bv voornaam:


naam: EDWIN
leeftijd: 23


voornaam:

ik hoop dat het duidelijk is
 
Als ik je structuur zie, vermoed ik dat je beter met Formuliervelden kunt werken in een (deels) beschermd document. In het eerste deel zet je dan tekstvelden, en die geef je een zinvolle naam bij Bladwijzernaam. Van dat vaste deel met tekst en invulvelden maak je een aparte sectie die je beveiligt. De rest blijft dan vrij bewerkbaar, en in dat vrije deel zet je dan ook de referentievelden, die je dus op dezelfde manier maakt. De formuliervelden krijgen dus, net als de ASK velden, een bladwijzernaam waarnaar je refereert. Met als voordeel dat je de ingevoerde gegevens op een vaste plek in een vaste opmaak in je document hebt.
 
Je kunt ook de eerste meneer jansen selecteren en hier een bladwijzer van maken. Overal waar je deze tekst wil (her)gebruiken voeg je dan een kruisverwijzing is. De andere plekken verwijzen dan naar de inhoud van de bladwijzer. Ik vind deze werkwijze handiger dan ref en ask omdat je dit meerdere malen kunt uitvoeren. Mocht je bijvoorbeeld de naam verkeerd hebben geschreven. Uiteraard kan dat ook met zoeken envervangen. 2 wegen naar Rome dus
 
Als je een REF veld invoegt via het menu, kun je de bladwijzer (elk Word veld heeft een bladwijzernaam) ook selecteren, dus typfouten zijn ook op die manier te vermijden. Ik gebruik meestal de <Ctrl>+<F9> methode omdat dat veruit de snelste manier is. Maar kruisverwijzingen kan uiteraard ook...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan