Killerclown
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2007
Ik heb een probleempje met een formvalidation. Ik heb dit in Javascript gemaakt en dan in mijn HTML pagina geplaatst. Nu moeten er verschillende velden gevalideerd worden en wanneer een veld niet is ingevuld verschijnt er een bericht. Wanneer ik geen enkel veld invul, krijg ik zo'n 5 tal berichten op mijn scherm.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld eerst veld 1 te valideren en als dit niet is ingevuld er maar 1 bericht verschijnt om dat veld in te vullen en voor de andere niet ingevulde velden nog geen bericht te laten verschijnen. Indien het ingevuld is, veld 2 valideren en indien niet ingevuld, een bericht.
Ik heb volgende code samengesteld maar dan verkrijg ik verschillende berichten wanneer geen van de velden is ingevuld.
Dit staat in de Head
Alvast dank.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld eerst veld 1 te valideren en als dit niet is ingevuld er maar 1 bericht verschijnt om dat veld in te vullen en voor de andere niet ingevulde velden nog geen bericht te laten verschijnen. Indien het ingevuld is, veld 2 valideren en indien niet ingevuld, een bericht.
Ik heb volgende code samengesteld maar dan verkrijg ik verschillende berichten wanneer geen van de velden is ingevuld.
Dit staat in de Head
Code:
function validate_form ( )
{
valid = true;
if ( document.contact_form.naam1.value == "" )
{
alert ( "Gelieve uw Naam in te vullen" );
valid = false;
}
if ( document.contact_form.voornaam1.value == "" )
{
alert ( "Gelieve uw Voornaam in te vullen" );
valid = false;
}
return valid;
}
//-->
</script>
Alvast dank.