veld van rapport is te klein voor veld van bepaalde records, tekst valt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

titei

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een database gemaakt met een aantal velden waar soms veel tekst in staat.

Als ik hier een rapport van maak, loop ik erg te stoeien met de maat van het veld in het rapport.
Ik probeer dat nu handmatig aan te passen aan de lengte van het record met het grootste veld.
Maar kom er steeds weer achter dat ik iets over het hoofd zie.
Dus nu blijken er weer een paar records te zijn waarbij tekst is weggevallen bij het exporteren van het rapport naar Word.

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Ik dacht zelf
1. Is er niet ergens in te stellen dat acces het grootste veld moet aanhouden als maximum veld in het rapport.
(maar of dat kan en hoe, weet ik niet)

2. een geexporteerde query samen te voegen in word, maar ook daar vallen de laatste tekens van dit veld weg.

Ik hoor het graag!

groet,
marianne

Wat is het probleem qua veld? Heb je op het rapport de veldeigenschap <Te vergroten> al op Ja gezet? Daarmee wordt de hoogte van het veld zodanig aangepast, dat de tekst er altijd in past.

Hoi,

Dank voor je antwoord. Ik dacht 'eureka' en heb het gelijk aangezet (hij stond inderdaad op nee)
Maar ik mis nog steeds tekst helaas, in het rapport zelf en helemaal bij exporteren naar word.
Is er nog meer dat ik kan aanpassen?

Een tekstveld exporteren naar Word kan een probleem opleveren, omdat een tekstveld een maximale lengte kan hebben van 255 tekens. En als er meer in staan, heb je een probleem. Om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, moeten we meer weten van hoe het rapport is opgebouwd. Gebruik je bijvoorbeeld een query met samengestelde velden? Of gebruik je een functie op je memoveld? Etc.
Voor het mooie zou een testdb heel makkelijk zijn. Ik weet niet of je die eenvoudig kunt maken/posten?

ik werk uberhaupt nog niet zo lang met acces hoor. En ben een autodidact.

In ieder geval, voor het betreffende veld gebruik ik inderdaad meer dan 255 tekens. Ik heb dit in het ontwerp van de tabel ook aan moeten passen naar 'memo'.

Een testdb, daar moet ik echt even voor gaan zitten. Eerst kijken of we er zo uit komen?
Want als ik jou zo hoor, zou het wel eens kunnen dat het gewoon helemaal niet gaat lukken omdat er meer dan 255 tekens in het veld staan.

Vanmiddag heb ik met een collega een beetje zitten zoeken in de samenvoeg functie van word. Het resultaat daarvan heeft inderdaad ook exact 255 tekens, terwijl de excel tabel, die ik heb geexporteerd vanuit dezelfde tabel (query), wel de volledige tekst bevat.

dus om je vraag nog even te beantwoorden, ik gebruik dus geen samengestelde velden, maar ik denk inderdaad een functie op het memoveld???

Inmiddels is gelukt wat ik wilde. Waarom het eerst niet lukte, weet ik ook niet, maar ineens lukte het wel. De eerste tip was dus heel waardevol, want dat heb ik wel gewijzigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan