veld verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouwel

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
7
Ik had in een tabel (personen) en bijbehorend formulier een veld, waarvan de waarden werden opgezocht in een andere tabel (groep). Ik heb deze tabel verwijderd en in 'personen' zowel in de tabel als het formulier het veld verwijderd. Ook de relaties.
Toch blijft iedere keer als ik het formulier wil openen de melding komen "parameterwaarde opgeven groep.value
Als ik op ok druk kan ik gewoon verder, maar het is vervelend dat deze melding iedere keer komt. Ik kan niet vinden waar er nog iets van dit veld is blijven hangen.
Wie heeft een suggestie hoe ik dit kan verhelpen

bedankt alvast
 
Soms blijven dat soort zaken 'hangen' in een formulier. Je volgorde van handelingen was waarschijnlijk verkeerd; je had eerst je formulier moeten aanpassen (i.e. keuzelijst verwijderen), daarna de Relaties, daarna het veld in de tabel [Personen] en als laatste de tabel zelf. Dan heb je de grootste kans op een 'schone' procedure.
Nu is de koppeling ergens nog zichtbaar in het formulier. Snelste oplossing: nieuw formulier maken, brontabel/query koppelen en uit het oude formulier alle objecten kopieëren tot het nieuwe formulier identiek is aan het oude. Controleer ook of er VBA code is, en of die goed wordt meegekopieerd. Anders die met de hand doen. Daarna zou het nieuwe formulier goed moeten werken, en kan de oude weg. Het nieuwe formulier kan je dan hernoemen naar de oude naam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan