Veld voor aanklikbaar emailadres .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vecom

Banned
Lid geworden
4 jan 2004
Berichten
583
Hoi,

Ik ben bezig voor een instelling een Acces-applicatie aan te passen (Access 97 Ned.).
Gevraagd is om een 'aanklikbaar' veld, waarna de standaard emaileditor wordt geactiveerd.
Dit lukt me niet.
Wel kan ik uiteraard in een tabel een veld met de eigenschap 'Hyperlink' aanmaken, maar de ingevoerde emailadressen worden dan gezien als een internetadres en niet als een emailadres. Achteraf kan je dat, per ingevoerd item wel wijzigen, maar dat is uiteraard zeer omslachtig, als het om 150 emailadressen gaat. Het lijkt me dat het kenmerk van het hyperlinkveld zodanig moet kunnen worden ingesteld dat dit daadwerkelijk wordt gezien als mailadres en niet als internetadres
Niet Outlook wordt dus gestart, maar Explorer met als resultaat dat - uiteraard - de betreffende site niet kan worden gevonden.

Overigens lukt het met t.n.t. ook niet in Access 2000 Ned.

Ik Excel kan je gewoon een emailadres intikken, waarna het direct word 'gezien' als emailadres zonder dat zelf de celeigenschap hoeft te worden aangepast. .....

Teun
 
zet voor het email adres mailto:
dus bv. "mailto:kees@kees.nl"
 
Hoi,

Nee, dat is de oplossing niet .....
Dan wordt nog Explorer geopend en niet Outlook.
Het lijkt me toch, dat hier een oplossing voor moet zijn, als blijkt dat - na het ingevoerde email-adres - achteraf voor elk ingevoerd record wel een zodanige wijziging is aan te brengen.

Teun
 
Naar mijn idee kun je bij het benoemen van een hyperlink 4 opties kiezen, web, pagina, object uit database en email. Naar mijn idee heb je web geselcteerd vandaar dat explorer opsart
selecteer email daarvoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan