Veld zet gegevens achteraf weer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systeempje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Beste,

Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen, echter ik kan het bestand niet uploaden vanwege vertrouwlijke informatie.

Het probleem zit zo ik heb een tabel met gegevens, daar vullen wij het aantal uren in via een formulier. Dit werkte altijd goed standaard krijg hij altijd het getal 0 als uren.

Nu is het geval zo dat als ik de 0 (later of direct) verander in 10 dat dit wel wordt opgeslagen in de tabel maar open in het bewuste record opnieuw dan is het weer 0 en is de 10 ook weg in de tabel dit is dan ook weer 0.

Vreemde is de al ingevoerde bonnen (records) van voorgaande weken al een getal staat bijvoorbeeld 11, heeft het zelfde probleem maar als ik dan 12 invoer en het record later opnieuw openen dan schiet hij terug naar 11, ook in de tabel staat er dan weer 11.

Komt er op neer dat de tabel altijd heeft gewerkt tot vorige week.
Maar wijzig je iets via het formulier in het record slaat hij dit op in de tabel maar open je het formulier (record) opnieuw pakt hij de oude waarde en zet hij deze terug in de tabel.

Dit is maar bij 1 veld!

Laatst bewerkt:
Heb je het probleem alleen met dit veld? Het lijkt er namelijk op dat de bron van het formulier (de tabel of query) niet bijgewerkt kan worden. En als dat zo is, dan heb je het probleem ook met andere velden. Dus check dat eerst...

Hoi,

Nee met 1 veld. Als ik hem bijwerk in een record zet hij het in de tabel netjes.
Open in het record opnieuw pakt hij de oude waarde terug.

Edit:
Bij het openen van het formulier zie je heel even je ingevoerde waarde en dan schiet hij naar de oude waarde terug.

Laatst bewerkt:
Heb je een actie staan bij het Openen van het formulier, of bij de gebeurtenis <Bij Aanwijzen> die iets doet met de recordset?

Precies,

Hier kwam ik vanmiddag ook achter wilde nog reageren maar zat even zonder internet.
Het bewuste veld haal de waarde op uit het totaal van 3 andere velden (sommetje) bij het openen. Dus elke keer als je een record open en die 3 velden hebben een waarde 0 telt hij deze op en zet hij 0 neer.

Erg stom, zelf heb ik dit ooit zo gemaakt maar ik werk niet met het programmatje.
Dus de volgende keer moeten ze de waarde invullen in een van de 3 andere vakjes.

Vraag is dus opgelost!
Het heeft wel bloed, zweet en tranen gekost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan