Veldberekeningsfout bij samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

derksenh

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Berichten
9
Beste helpers, ik wil een word document samenvoegen met een excel gegevenbestand.

Dit gaat goed alleen volgt er bij elk record de melding 'Er is een veldberekeningsfout opgetreden in record 1.','Er is een veldberekeningsfout opgetreden in record 2.' enz.
Dit is knap irritant, maar ik snap ook niet wat er nu aan de hand is, alle gevraagde velden worden wel gewoon samengevoegd.

Versies: Excel 2000/Word 2000


Vast bedankt voor de hulp, groeten Harry Derksen
 
Hai, :D

Dit is of een corrupt veld, een veld zonder geldige koppeling of een verkeerd samengevoegd veld.

Via ALT+F9 kom je in de veldweergave (en weer terug) en kun je de velden bekijken. Nu kun je alles waarvan jij vermoed dat jij het niet hebt ingevoegd wissen. (maak een reserve kopie van te voren)

Als je niet veel van velden af weet kun je twee dingen doen.
Of het document opnieuw samenstellen en de samenvoegvelden opnieuw invullen.
Of even het document hier plaatsen zodat het forum kan adviseren over wellicht verkeerd samengestelde velden..

Meestal is het best wel zoeken...vooral met meerbladige documenten...

Succes! :thumb:
 
Veldberekeningsfout

Hallo Megarainmen, bedankt voor je hulp maar helaas geen 'restveldje' te vinden.

En Joost, ook bedankt maar ik kan niet bijzonders vinden in het gegevensbestand.

Ik heb de kolommen die ik toch niet gebruik verwijderd maar dat hielp helaas niet. Overblijven 5 kolommen met alfanumerieke gegevens, naw en wat codes. Celeigenschappen van alle kolommen 'Standaard'.
Helaas zijn de documenten van vertrouwelijke aard.

Graag nog meer hulp!
Groeten, Harry:( :(
 
Hai, :D

Ik heb het niet over een gegevensbestand gehad hoor ik bedoelde gewoon het samenvoegbestand! (Word document) ;)

Deze moet je in Veldweergave bekijken.

Zonder het document te zien kan ik jou niet verder helpen..

Als ik jou gewoon een kopie maken. Daarin alle velden verwijderen en deze opnieuw invoegen via de werkbalk samenvoegen...(Ja veel werk maar beter als eindeloos zoeken)

Succes! :thumb:
 
Samenvoegprobleem

Ik heb het probleem nog niet kunnen tackelen, maar een tijdelijke oplossing gevonden in de keuze Samenvoegen -> Foutcontrole ->"Samenvoegen zonder onderbreking, Fouten melden in nieuw document." Dan hoef ik niet 3950 keer de melding weg te klikken.
As ik tijd heb ga ik inderdaad zoals Joost voorstelde de zaak opnieuw opbouwen.
Ik zet deze vraag thans op opgelost, hartstikke bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!!!!!!!
 
Hai, :D

Graag gedaan!

Het is een mooie noodoplossing welke je nu gebruikt en ik hoop dat je de tijd vindt om het document opnieuw samen te stellen..

See Yah! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan