Veldcodes: IF in Word gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

monkey1601

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Ik heb een formulier (tabel) gemaakt in Word. Hierin moeten waarden worden ingevuld en soms worden uitgerekend.
Nu heb ik cel waarin mbv voorwaarde wat ingevuld moet worden.
Ik heb dit geprobeerd via de IF functie maar het lukt niet.
Heeft iemand hier een oplossing voor.

Bestand met voorbeeld is toegevoegd

Bekijk bijlage Tijd.doc

Monkey1601:d

Je wilt iets dat nogal wat voeten in de aarde gaat hebben, vrees ik. Word is een tekstverwerker, geen rekenprogramma. Dat het kan (basaal) rekenen is meegenomen, meer niet. Een datum of tijd is dan ook geen getal, zoals in Excel, maar tekst. En met tekst kun je, zoals je vast wel weet, niet rekenen. Wil je dat toch doen, dan moet de trukendoos open. Op deze pagina van G. Mayor vind je een behoorlijk omslachtige manier om een datumberekening te maken. Voor tijden zul je dezelfde constructie wel moeten gebruiken, denk ik. Deze datumtruc heb ik zelf uitgeprobeerd, en hij werkt wel. Dat is dan in ieder geval wellicht een kleine geruststelling ;)
Een beetje slimmerik voegt in het Word document natuurlijk gewoon een Excel blad in, en maakt de ingewikkeldste datumberekeningen in een handomdraai.

Beste Octafish,

Misschien ter verduidelijking:
De tijd die ingevuld moet worden is gewoon een nummeriek getal: bv 36, 40 of 48 dus niet een kloktijd.(0,1 en 24 zijn vaste waarden)
Ook de klokstand is ook gewoon een nummeriek veld .

Stel in cel 8 wordt ingevuld het getal 32 dan wordt komt in het veld ernaast automatisch 1532 (uitgerekend) te staan. Dit had ik al voor elkaar gekregen.

Maar als ik hier niets invul zou in het veld ernaast niets moeten komen.(in excel is dan de formule in veld C8 (als(B8>24; B8+$C$1;" ").
In Word staat hiervoor: { IF Expressie1 Operator Expressie2 TekstAlsWaar TekstAlsOnwaar }

het veld waar de uren(B8) heeft als bladwijzer "onbeknd1_uur" ; waar nu het getal 1500 staat heeft als bladwijzer " klok_beginstnd"
Ik heb geprobeerd de volgende formule als veld in te vullen in C8 {IF {= onbeknd1_uur>24} "{= onbeknd1_uur + klok_beginstnd}" ""}
maar dit werkt niet.:(

Waar zit de fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan