velden adresgegevens Outlook contactpersonen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bianca13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Hallo,

Ik heb een vraagje:
Als ik in microsoft outlook naar contactpersonen ga dan heb ik daar personen met adressen erin staan.
Deze adressen wil ik gebruiken in Word d.m.v. Adresboek (dit icoontje heb ik in de werkbalk gezet).
Als ik dan een adres aanklik dan geeft de computer het volgende weer:

Naam
Adres
Plaats, postcode

Weten jullie hoe ik dit kan veranderen in:
Naam
Adres
Postcode Plaats

Ik kan natuurlijk bij alle contactpersonen de postcode bij de plaats zetten en andersom, en de komma moet eruit maar het moet volgens mij in te stellen zijn, alleen weet ik niet hoe.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Bianca

Allereerst vink je in je contactpersonen lijst aan welk adres gebruikt wordt in de adressenlijst(thuis, werk)
Dan open je in Word, Bestand>Nieuw en je kiest uit de sjablonen brieven en faxen de wizard adresetiketten.Je loopt deze wizard door tot je bij Labels Schikken bent. Daar kies je voor Adresblok en als het adresblok niet naar je zin is, kies je voor Meer Items en daar kun je dan weer kiezen uit databasevelden of adresvelden. Die zet je dan in de gewenste volgorde in je label.

Mvgr, René.

Hoi,

Wil je écht correct maimerge plegen met outlook-gegevens, dan zal je, wanneer je de samenvoegactie vanuit Word start altijd tegen problemen aanlopen.
De belangrijkste daarvan is wel, dat je het veld tussenvoegsel (in Outlook 'Middelste_naam') niet kunt gebruiken.
De procedure voor het samenvoegen start je vanuit Outlook-Contactpersonen.
- selecteer één of meer adressen
- kies menu Extra > Afdruk samenvoegen
- loop het venster goed na op de nodige keuzen:
wil je alleen de geselecteerde adressen, of alle in de op dat moment actieve lijst.
heb je al een hoofddocument voor samenvoegen, of moet je er nog één maken.
etc.
Om correcte mailmerge te doen moet je meer gegevens van je contactpersoon invullen, dan op de 'hoofdkaart'. Ik heb daartoe een weergave 'Details' aangemaakt (zie bijlage), waarin de velden Geslacht, Bijnaam en Gebruikersveld_1 zijn opgenomen.
Geslacht voor een correcte adressering en/of aanhef in een brief
Bijnaam die er voor zorgt dat in een routine bijvoorbeeld 'Ine van Laarhoven' in de adressering en 'Beste Ine' in de aanhef komt áls het veld bijnaam is ingevuld. Zo niet, dan wordt het (afhankelijk van de invulling van het veld Geslacht)
Mevrouw I. van Laarhoven in de adressering en Geachte mevrouw Van Laarhoven in de aanhef.
Gebruikersveld_1 gebruik ik voor een 'anderssoortige' aanhef, bijvoorbeeld Hoi Richard, of Lieve Marijke.
Ik heb in een .doc een voorbeeld van de samenvoegroutines voor adressering en aanhef meegezonden.
Na de samenvoegstappen in Word word steeds gevraagd dit hoofddocument op te slaan, maar doe dat niet, om eventuele per abuis aangebrachte wijzigingen te voorkomen .....

Succes, Teun

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan