Velden automatisch invullen van uit een andere tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

compupat

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
10
Hallo,


Graag zou ik willen weten hoe je een veld uit een andere tabel automatisch kan koppelen bij het selecteren van een ander veld.
BV: als ik uit de tabel adresgegevens het veld Naam selecteer in een nieuw tabel zou dan automatisch het veld GSM ook uit de tabel adresgegevens moeten gekoppeld worden in de nieuwe tabel.
Dus door een veld te selecteren meerdere velden automatisch koppelen in een nieuwe tabel.

Kan iemand mij dit even duidelijk maken hoe ik dit moet doen?
 
Je kunt dat doen vanuit een keuzelijst op een formulier, maar dat gezegd hebbende moet ik je het hele verhaal ten zeerste afraden, want het druist nogal tegen de basisbeginselen van een goede database in.
Wat je moet doen in die tweede tabel is namelijk niet de naam, adres en gsm etc opslaan in verschillende aparte velden, maar in die tweede tabel één veld gebruiken voor het KlantID uit tabel 1. Op basis van dit ene veld kun je namelijk altijd de andere gegevens ophalen uit tabel 1 als je rapporten etc. maakt op basis van tabel 2.
Zoek even op het begrip Normaliseren, en check vooral de eerste hoofdstukken van de cursus Access die je in de handleiding kunt vinden...
 
access tabellen

Alvast bedankt voor uw reactie.

Ik zal uw raad opvolgen en mijn tabellen beter gaan normaliseren.
Ik zal dit wel moeten gaan opzoeken want hierin ben ik niet zo in thuis. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan