• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

velden automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
ik heb in een excel bestand op blad 1 een rooster staan met datum en code
en op blad 3 een tabel met meerdere bij die code horen de velden

hoe kan er op blad 1 achter de code automatisch de tijd ingevuld worden zo als die staat op blad 3 ?

ps ik ben geen excel held

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik heb in een excel bestand op blad 1 een rooster staan met datum en code
en op blad 2 een tabel met meerdere bij die code horen de velden
hoe kan er op blad 2 achter de code automatisch de tijd ingevuld worden zo als die staat op blad 3 ?

ps ik ben geen excel held

Ik zie helaas geen tabel op Blad2

Wat moet er mee bereikt worden, cq. geef eens aan welke tijden erbij zouden moeten horen.
Ik begrijp dat het van blad3 gehaald moet worden, maar op blad1 heb je meerdere zelfde code staan.

Moet dit een som worden van alle code?, of wat dan ook.
Op blad 3 staan geen datums.
Misschien moet het een geheel ander lay-out worden als je begrijpt wat ik bedoel.

op blad 3 staat een tabel met vaste waarden
als er op blad 1 moet dan achter de code bijvoorbeeld d4 automatisch de begintijd en eind tijd neer gezet worden. de ze info moet hij dan uit de tabel op blad 3 halen

als er op blad 1 moet dan achter de code bijvoorbeeld d4 automatisch de begintijd en eind tijd neer gezet worden. de ze info moet hij dan uit de tabel op blad 3 halen

Ja, dat begrijp ik, maar er staat geen data voor op blad 3, en op blad 1 komen meerdere keren dezelfde code voor.
Dus gaat dit niet werken zo.
Wat moet er bij de volgende zelfde code achter staan dan.
Je hebt bv, op blad1 cel B2 en cel B3 dezelfde code a0 staan.
wat moet in cel B3 dan komen?

Ik heb de opmaak ( rooster ) van blad3 weggedaan . volgens mij wil je dit bekomen ze voorbeeld .

Bijlagen

Ik heb de opmaak ( rooster ) van blad3 weggedaan . volgens mij wil je dit bekomen ze voorbeeld .

Dit probeer ik dus duidelijk te maken aan gaitman.... Daniël. :)
Je hebt achter elke code, dezelfde tijd staan.

Misschien lijkt mijn voorbeeldje er een beetje op met wat de TS bedoeld.
Matrixformule.
Maar ik kan er zeker ver naast zitten.
Maar genoeg voor vandaag, 05:30 uur is de tijd dat de wekker gaat. :eek:

trusten.

Bijlagen

Dit probeer ik dus duidelijk te maken aan gaitman.... Daniël. :)
Je hebt achter elke code, dezelfde tijd staan.

Harry soms bedoelen ze het heel anders dan wat ze willen , de TS kan nu uitmaken wat hij wou ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan